مربی و سرپرست نمایش عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی و طراح و سازنده همه عروسک های نمایشی بجز عروسک 'کوشا' برای کانون در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: محمد پیرالیاس، کامران موذنی، نیما پناهی آذر، رضا کریانی، یاسین ترابی، عرفان اقدمی و رضا رفیع رضایی اعضای ارشد کانون و این گروه نمایش عروسکی هستند.
سمیه حسین نژاد با اشاره به اینکه طراحی دکور نمایش های عروسکی توسط این اعضای ارشد انجام می شود، افزود: 15 ساعت مفید در بازه زمانی یک هفته برای طراحی یک عروسک زمان صرف شده و برای هر نمایش 40 جلسه 2 ساعته تمرین می شود.
وی بیان کرد: نمایش عروسکی 'دعا' به مدت 20 دقیقه از آثار این گروه نمایشی در سال 1393 رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده بود.
وی افزود: نمایش عروسکی 30 دقیقه ای 'تو هم بمون' در سال 1394 با پیام دوستی و مهمان نوازی برای دانش آموزان دبیرستانی به نمایش درآمد.
وی با اشاره به اینکه نمایش 15 دقیقه ای 'علمداران' با موضوع محرم و به مدت 15 دقیقه در سال 1395 تولید شد، اضافه کرد: نمایش 'کوشا در سرزمین آب ها' به مدت 45 دقیقه نیز درسال 1395 با موضوع جلوگیری از اسراف در زندگی 40 مرتبه و در مجموع برای 10 هزار نفر اجرا شد.
وی اجرای نمایش 10 دقیقه ای 'نیایش' در سال جاری را از دیگر فعالیت های این گروه نمایشی عنوان کرد و گفت: نمایش 'ناقوس باران' نیز با هنرنمایی اعضای دختر در سال جاری اجرا و مقام سوم جشنواره نمایش عروسکی استانی را کسب کرد.
سمیه حسین نژاد متولد سال 1360 در ماکو بوده و کارشناس رشته نقاشی است؛ وی داور مرحله استانی مسابقات فرهنگی هنری آموزش و پرورش در بخش هنرهای نمایشی در سال های 1395 و 1396 در آذربایجان غربی بوده و در بخش قصه گویی استانی در سال های 1392 تا 1394 برگزیده شده است.
داستان کوتاه 'پری کوچک' با موضوع حضرت رقیه (س) این مربی در سال 1393 در جشنواره سراسری ادبی با مضمون اهل بیت امام حسین (ع) برگزیده شده است.
به گزارش ایرنا 23 مرکز ثابت و 10 مرکز سیار، روستایی و پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آذربایجان‌غربی فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری، ادبی، دینی و علمی را در قالب 40 نوع برنامه از جمله نمایش عروسکی به کودکان و نوجوانان ارائه می کنند.
نزدیک بودن عروسک‌ به دنیای کودکان و تخیلات آنان و علاقه‌ ذاتی کودکان و نوجوانان به لذت بردن از نمایش از علت های اصلی تأثیرگذاری نمایش‌های عروسکی به شمار می رود.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی با 60 هزار نفر عضو مشغول ارائه خدمات با محوریت ترغیب کودکان و نوجوانان به مطالعه کتاب به کودکان و نوجوانان این استان است.
شهرستان اشنویه با 74 هزار نفر جمعیت در غرب آذربایجان غربی قرار دارد.
7129/3072
** خبرنگار: توحید محمودپور ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.