جواد آقازاده روز چهارشنبه در نشست مشترک اعضای هیات امنای مجمع خیرین سلامت و اعضای هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با حسینعلی شهریاری دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور افزود: سال گذشته حدود 90 میلیارد ریال در این استان توسط خیران به این عرصه کمک شد که در این راستا بیمارستان امید که بیمارستانی مجهز در خصوص درمان بیماران سرطانی است، به بهره برداری رسید.
وی اظهار کرد: علاوه بر آن، 183 خانه بهداشت، 161 مرکز جامع سلامت و مراکز شبکه ای نیز در یک سال گذشته در استان احداث شد.
وی با بیان اینکه آذربایجان غربی یکی از استان های محروم کشور در شاخص های مختلف به خصوص سلامت بود، اضافه کرد: تلاش زیادی برای جبران محرومیت ها در این استان شده ولی با تمامی این تلاش ها، آذربایجان غربی نیازمند توجه ویژه است.
وی با قدردانی از اقدامات قربانعلی سعادت استاندار پیشین آذربایجان غربی در حوزه سلامت اظهار امیدواری کرد که با کمک استاندار جدید حرکت رو به جلوی این استان در عرصه سلامت و کمک گرفتن از خیرین ایرانی حاضر در خارج از کشور‌ با شتاب بیشتری انجام گیرد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی نیز در این نشست گفت: هم اکنون احداث اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه با پیشرفت 95 درصدی، اورژانس بیمارستان قمربنی هاشم (ع) خوی با پیشرفت 65 درصدی، توسعه اورژانس امام خمینی (ره) نقده با پیشرفت 100درصدی، توسعه اورژانس امام خمینی (ره) سردشت با پیشرفت 100 درصدی و توسعه اورژانس امام خمینی (ره) مهاباد با پیشرفت 95 درصدی در دست احداث است که با بهره برداری از آنها بسیاری از مشکلات استان رفع خواهد شد.
ابراهیم حسنی افزود: پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت تخت های ویژه از حدود 160 تخت به 300 تخت در شهرهای مختلف آذربایجان غربی افزایش یافته است.
وی اظهار کرد: پس از اجرای این طرح 96 واحد اتاق LDR در سطح استان به بهره برداری رسیده که 20 واحد در ارومیه بوده است.
وی اضافه کرد: همچنین در شهرستان های مختلف استان کلینیک های تخصصی احداث شده و یا در مراحل پایانی احداث قرار دارد.
وی ادامه داد: علاوه بر آن، مراحل اجرایی سه مرکز تشخیص غربالگری و درمان سرپایی سرطان به پایان رسیده و چندین مرکز نیز در حال احداث است.
وی بیان کرد: همچنین نزدیک 440 تخت بستری به تخت های آذربایجان غربی اضافه و نزدیک 200 تخت نیز در حال انجام است.
مدیرعامل مجمع خیرین سلامت آذربایجان غربی نیز در این نشست گفت: با راه اندازی این مجمع در استان عملیات اجرایی 533 پروژه واحد بهداشتی در استان شروع شد که متاسفانه بعد از مشکلات اقتصادی وزارت خانه نیاز جدی به کمک و توجه مجلس داریم.
عبدالمجید حمیصی افزود: از این تعداد 183 پروژه خانه بهداشت در سال 95 افتتاح شد و 70 پروژه نیز در آستانه بهره برداری است.
وی اظهار کرد: 134 پروژه با پیشرفت فیزیکی بالا ، 106 پروژه دارای زمین و آماده پیمان سپاری و 40 پروژه نیز فاقد زمین هستند.
وی اضافه کرد: پروژه بزرگ بیمارستان زنان نیز با 20 هزار متر مربع با اعتبار مورد نیاز 500 میلیارد ریال در دست احداث است که امیدواریم خیرین توجه جدی برای اتمام مراحل ساخت این پروژه داشته باشند.
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی نیز در این نشست گفت: پس از بازنگری تشکیلات سازمانی ، مرکز خدمات جامع سلامت از 68 به 86، پایگاه سلامت شهری از 130 به 190، خانه بهداشت و پایگاه سلامت روستایی از 991 به یکهزار و 71 و مرکز خدمات جامع روستایی و شهرهای زیر20 هزار نفر از 142 به 181 باب افزایش یافت
رسول انتظارمهدی افزود: بیش از سه میلیون پرونده الکترونیک سلامت در استان شامل 94 درصد جمعیت تشکیل شده که رتبه ششم کشور را در این زمینه داریم.
وی اضافه کرد: در استان با راه اندازی سامانه سیب بیش از پنج میلیون مراجعه دراین برنامه صورت گرفته است.
به گزارش ایرنا حسینعلی شهریاری دبیرکل مجمع خیرین سلامت با هدف دیدار با خیرین سلامت آذربایجان غربی و قرارگرفتن در جریان مشکلات و مشاهده وضعیت این مجمع و خیران آن به استان سفر کرده است.
آذربایجان غربی یکی از استان های موفق در عرصه توسعه زیرساخت های سلامت در کشور در مدت فعالیت دولت یازدهم بوده به طوری که شاهد ارتقای شاخص سلامت استان از 28 به رده هفتم بوده ایم.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.