معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت : صنایع دستی به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود.

به گزارش ایسنا منطقه   آذربایجان غربی، سلیمان علیزاده در جلسه بررسی قاچاق صنایع دستی در سطح عرضه و نحوه مبارزه و جلوگیری از ورود تولیدات مشابه این تولیدات که در سازمان صنعت،معدن و تجارت برگزار شد افزود: در کشورمان هنرهای صنایع دستی بی‌نظیری وجود دارد که این هنر دارای تولیدات مطلوبی بوده و در ایجاد اشتغال و تولید داخلی سهم بسزایی دارد.

وی تصریح کرد: متاسفانه بیشتر واردات این کالاها به صورت قاچاق بوده که این امر ضربه سنگینی به بازار تولیدات داخلی وارد می‌آورد و موجب بیکار شدن چندین خانواده می‌شود.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی بیان کرد: خوشبختانه تولیدات داخلی صنایع دستی با کیفیت بالایی عرضه شده و لزومی به واردات مشابه این کالاها از کشورهای دیگر نیست.

وی افزود: باید برای جلوگیری از ورود کالاهای مشابه تولید داخل چه از راه‌های قانونی و چه از راه‌های قاچاق تصمیمات جدی گرفته شده و باید تمامی دستگاه‌های ذی ربط به این قضیه ورود کنند.

علیزاده اظهار کرد: عده‌ای از تولید کنندگان صنایع دستی افراد هنرمندی هستند اما تعداد زیادی از این تولیدکنندگان، این هنرها را شغل خود قرار داده و جزو مشاغل خانگی و خود اشتغالی هستند و از سوی دیگر باید نوع کالاهای تولیدی صنایع دستی برندسازی شده و تولیدکنندگان آنها ساماندهی و همچنین نوع تولیدات داخلی شفاف‌سازی شوند.

وی گفت: تنها محصولاتی  تولیدات صنایع دستی محسوب می‌شوند که با دست، روی آنها عملیاتی انجام شده، نه با قالب‌سازی و یا تولید از طریق دستگاه‌های صنعتی عملیاتی شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.