امام جمعه خوی گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی از توان و قدرت مسلمانان وحشت دارند.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی حجت الاسلام سید رضی شکوری در تجمع اساتید و طلاب مدارس علمیه خوی که جهت محکوم کردن یاوه گوییهای رییس جمهور آمریکا در حوزه علمیه امام خمینی گرهم امده بودند، بااشاره به یاوه گویی های اخیر آمریکا علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و موضوع برجام اظهارکرد: سردمداران حکومت سفاک آمریکا پس از روی کار آمدن ترامپ، جهان را به سوی ناامنی و درگیری پیش می برد.

وی با اشاره به توطئه های پیچیده چند سال اخیر آمریکا در غرب آسیا افزود: آمریکا جهت حفظ منافع خود در خاورمیانه و ایجاد کمربند امنیتی برای اسرائیل و به تحلیل بردن قدرت و توان مسلمانان توطئه های متعددی از قبیل اشغال نظامی افغانستان و عراق ،تحمیل جنگ بر کشور سوریه ،راه اندازی گروه های تکفیری وهابی،حمله نظامی اسرائیل به لبنان و غزه ،حمایت از جنایات آل سعود در یمن و بحرین ،موج آفرینی علیه نظام جمهوری اسلامی ،تحقیر و توهین به مسلمانان در کشورهای غربی و اروپایی بوجود اورده است.

حجت الاسلام شکوری ادامه داد: دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی در میان مسلمانان ،ایجاد تنش و درگیری سیاسی میان حاکمان کشورهای اسلامی ،طراحی طرح آمریکایی و صهیونیستی خاورمیانه جدید و طراحی اقلیم کردستان با تقسیم کشور عراق از اقدامات اخیر این فرزند شیطان در منطقه و جوامع بین المللی است.

وی بروز اختلافات عمیق در میان مردم آمریکا،رشد و توسعه نژادپرستی در آمریکا،بروز اختلاف با اتحادیه اروپا،به وجود آمدن چالش با  کشورهای جهان ،تشدید قتل عام مسلمانان در غرب آسیا ،گسترش خطر بروز جنگ جهانی،گسترش نفرت از آمریکا در سطح جهان،عدم پایبندی آمریکا به قوانین بین المللی،گسترش تروریسم در آمریکا و سطح جهان، معرفی شدن چهره واقعی آمریکا در جهان را از جمله آثار و تبعات ریاست جمهوری ترامپ برشمرد.

وی در ادامه گفت: 37 سال است ملت متعهد ایران بر این قبیل یاوه گوییهای سردمداران حکومت آمریکا عادت کرده اند و به آنها ارزشی قائل نیستند و تحت زعامت ولی امر مسلمین و مقام معظم رهبری به اجرای منویات و برنامه های خود مشغولند.

 به گزارش ایسنا؛ در پایان این سخنرانی طلاب و اساتید مدارس علمیه خوی با شعارهای مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل یاوه گوییهای رییس جمهور آمریکا را محکوم کردند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.