سعید فریور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد حدود 700 نفر نابینا و نزدیک به 2 هزار و 700 نفر کم بینا هستند.
وی اضافه کرد: بهبود کیفیت زندگی و گسترش خدمات به جامعه هدف بهزیستی از جمله نابینایان راهبرد اساسی اداره کل بهزیستی در آذربایجان غربی به شمار می رود.
وی اظهار کرد: حضور چشمگیر این افراد در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، حرکت‌ منسجم در بین بخش‌های غیردولتی فعال در امور معلولان جهت اصلاح روند اجرای قوانین حمایتی و نقش پررنگ‌ تر آنان در تصمیم‌گیری‌ها نشان دهنده فعالیت بسیار زیاد این افراد و بهبود روز افزون کیفیت زندگی آنان است.
وی با اشاره به برنامه ریزی اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی در استفاده از نظرات جامعه هدف برای بهبود وضعیت خود آنان بیان کرد: از تمامی صاحبنظران نابینا انتظار می رود با انعکاس طرح‌ها و اندیشه‌های روشنگرانه خود به این نهاد، متولیان امر را در پیشبرد اهداف فرارو یاری دهند.
مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم را از جمله مهمترین برنامه های این نهاد در راستای پیشگیری از نابینایی و کم بینایی شهروندان برشمرد و گفت: در سال گذشته نزدیک به 150 هزار کودک در استان که حدود 80 درصد کل کودکان سه تا 6 سال را شامل می شدند، در این طرح مورد معاینه چشم قرار گرفتند.
فریور افزود: از این تعداد حدود 2 هزار و 500 کودک دارای مشکل شناسایی شد و تحت درمان برای جلوگیری از نابینایی و کم بینایی قرار گرفت.
وی پیش بینی کرد که امسال بیش از 170 هزار کودک در این طرح مورد معاینه چشم قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، مشکلات مربوط به نابینایی و کم بینایی با پیشرفت علم بسیار کمتر شده است ولی هنوز نابینایی هایی که اکثرا به صورت ارثی هستند، در جامعه وجود دارد.
مهمترین راه پیشگیری از بروز نابینایی و کم بینایی در جامعه ارتقای فرهنگ پیشگیری در این حوزه است که این امر نیز با همراهی رسانه ها امکانپذیر است.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.