به گزارش ایرنا، محمد مهدی شهریاری در نخستین روز کاری خود به عنوان استاندار این استان مرزی به عیادت حجت الاسلام شیخ غلامرضا حسنی رفت و در این دیدار اظهار کرد: آذربایجان غربی دارای پتانسیل های ویژه اقتصادی بوده و نیازمند شکوفایی است.
وی، آذربایجان غربی را دروازه ای به سمت اروپا توصیف کرد و افزود: این استان موتور محرکه توسعه کشور است و توسعه آن، توسعه روزافزون کشور را به دنبال می آورد.
وی با تاکید بر پرهیز از جناح بازی در خدمت به مردم، گفت: کارهای بسیاری در آذربایجان غربی روی زمین مانده که باید انجام شود ولی این امر نیازمند همدلی است.
شهریاری با قدردانی از استاندار سابق آذربایجان غربی، اظهار کرد: از تجربه های قربانعلی سعادت در مدیریت استان بهره خواهیم برد.
استاندار آذربایجان غربی همچنین در رابطه با دریاچه ارومیه گفت: احیای دریاچه ارومیه مطالبه مردم است و دولت در همین راستا از هیچ تلاشی دریغ نمی کند.
وی همچنین حجت الاسلام شیخ غلامرضا حسنی را مبارز نستوه انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: این بزرگوار حرکت های عظیمی علیه رژیم طاغوت داشته و نماد مبارزه با شاه در آذربایجان غربی است.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام شیخ غلامرضا حسنی، نماینده سابق مقام معظم رهبری در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه بود که بر اثر کهولت سن و بیماری در سال 1392 از این سمت کناره گیری کرد.
این عالم نستوه از مخالفان سرسخت نظام شاهنشاهی پهلوی بود و از 18 سالگی تا قبل و بعد از انقلاب و با اعتقاد مبارزه مسلحانه با رژیم پهلوی و دشمنان نظام، همیشه اسلحه گرم به همراه داشت.
این روحانی شیعه طبق مدارک مرکز اسناد انقلاب اسلامی سه بار هدف ترور نافرجام قرار گرفته است.
3214/3072
** خبرنگار: شاهین سپهراد ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.