رئیس هلال احمر ماکو بر ضرورت ایجاد پایگاه امداد و نجات جاده ای در ماکو تاکید کرد.

سجاد اسماعیل زاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با اشاره به اینکه شهرستان ماکو به دلیل واقع شدن در منطقه کوهستانی،نیازمند  تاسیس پایگاه امداد و نجات کوهستانی در این منطقه است گفت: با تکمیل انشعابات آب و برق، ساختمان این پایگاه در روستای توریان و تعمیر جزئی آن زمینه را برای دریافت مجوز از تهران، سومین پایگاه امداد و نجات کوهستانی در استان ساخته خواهد شد.

وی در بیان عملکرد شش ماهه هلال احمر ماکو در سال جاری گفت: در حوزه امداد رسانی در بخش آتش سوزی، بیش از ۴ میلیون تومان به خسارت دیدگان از سوی این سازمان کمک رسانی شده است.

اسماعیل زاده  با تأکید بر امدادرسانی ۲۲ مورد حوادث جاده ای شهرستان از سوی هلال احمر ماکو، تصریح کرد: شاخص ترین و خبرساز ترین حادثه در این باب در شش ماهه سال جاری، سقوط خودروی پراید با سرنشین به رودخانه زنگمار ماکو بود که تنها سرنشین این حادثه در دم جان داد.

وی در ادامه با اشاره به ۱۵ مورد پوشش امدادی در مراسمات از سوی هلال احمر ماکو، عنوان کرد: از شاخص ترین و برجسته ترین آن می‌توان به پوشش امدادی دومین دوره فستیوال صخره‌نوردی در منطقه آزاد ماکو که به مدت ۴ روز برگزار شد، اشاره کرد.

اسماعیل زاده بر توزیع اقلام زیستی و غذایی به ارزش بیش از یک میلیون تومان در سه روستای خسارت دیده بر اثر ریزش آوار اشاره کرد و گفت: مردم و روستاییان باید در راستای ایمن‌سازی خانه های خود اقدامات جدی‌تری انجام دهند، در غیر این صورت در بحث ریزش آوار تلفات جدیتری خواهیم داشت.

رئیس هلال احمر ماکو با تاکید بر امداد رسانی به دو مورد آبگرفتگی و سیل زدگی در روستای بِری منطقه بورالان ماکو، افزود: تیم اعزامی هلال احمر به این منطقه بلافاصله بعد از رسیدن به محل حادثه، شروع به فعالیت های امدادی از جمله تخلیه آب منازل و پاکسازی گل و لای از منازل کردند که قابل ذکر است در این بحث نیز مبلغی بالغ بر ۲۶ میلیون تومان به حادثه‌دیدگان کمک شد.

وی پوشش امدادی سقوط بهمن، در کوهستان چالدران را از دیگر اقدامات این سازمان در ۶ ماهه سالجاری ابراز کرد و گفت: سقوط بهمن در منطقه کوهستانی چالدران که منجر به گیر افتادن کوله‌برها در زیر بهمن شده بود، جمعیت هلال احمر ماکو امداد رسانی خوبی بر این حادثه دیدگان کردند.

اسماعیل زاده در ادامه به اقدامات صورت گرفته در حوزه جوانان اشاره کرد و افزود: بیش از ۲۵ مورد فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی از سوی این سازمان اجرا شده است که از جمله آنها می‌توان به میزبانی ماکو درمسابقات رفاقت مهر که در دو بخش برادران و خواهران به استعداد ۶۵۰ نفر برگزار شد و برگزاری اردو و تور گردشگری یک روزه منطقه برای نونهالان و نوجوانان با همکاری سازمان منطقه آزاد ماکو اشاره کرد.

رئیس هلال احمر ماکو در ادامه بر اجرای طرح فرشتگان رحمت در نوروز ۹۶ اشاره کرد و گفت: در این طرح بسته‌های غذایی از سوی سازمان تهیه و به ۲۱۵ خانوار تقدیم شد که هر بسته ارزشی بالغ بر ۱۰۰ هزار تومان بود.

اسماعیل زاده  با اشاره به برگزاری طرح همای رحمت در ماه رمضان تصریح کرد: در این طرح با همکاری خیرین شهرستان به تعداد ۱۵ خانوار، بسته های غذایی به ارزش ۱۰۰ هزار تومان تهیه و اهدا شد.

وی درخصوص  ارائه خدمات آموزشی کمک های اولیه و امدادی در شش ماهه نخست سال ۹۶ گفت: ۱۵ دوره حضوری و نیمه حضوری در سالجاری برگزار شد که ۴۵۰ نفر از همشهریان در این دوره ها شرکت کردند.

رئیس هلال احمر ماکو افزود: چهار دوره تکمیلی نیز با مشارکت ۸۰ نفر برگزار شد که در پایان برای این تعداد، پایان دوره‌ی کمکهای اولیه صادر شد.

اسماعیل زاده بابیان  اینکه در ۶ ماهه سال ۹۶ دوره های پیش بیمارستانی در این شهرستان اجرایی شد افزود: ۲۰ نفر از اعضای جمعیت هلال احمر ماکو که بعد از طی دوره های خاص و اختصاصی، موفق به دریافت گواهی این دوره شدند.

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.