سعید فریور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح غربالگری شنوایی نوزادان، طرحی کشوری است که در سال های اخیر در همه استان ها به اجرا در آمده و آذربایجان غربی از جمله استان های موفق در این خصوص بوده است.
وی با اشاره به اجرای این طرح در مراکز شنوایی سنجی خصوصی آذربایجان غربی اضافه کرد: این طرح در همه بیمارستان ها و زایشگاه ها نیز به اجرا در می آید و تنها هشت درصد نوزادان در قالب این طرح شنوایی سنجی نمی شوند.
وی با اشاره به وقوع سالانه حدود 65 هزار ولادت در آذربایجان غربی اظهار کرد: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون 260 هزار نوزاد در استان تحت پوشش غربالگری شنوایی قرار گرفته اند و 547 کودک نیز با اختلال شنوایی شناسایی و به مراکز درمانی معرفی شده اند.
وی از انجام عمل کاشت حلزون 84 کودک در آذربایجان غربی با یارانه بهزیستی خبر داد و بیان کرد: 217 تن از نوزادان نیز سمعک دریافت کرده اند.
مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی ادامه داد: 244 نوزاد نیز به متخصص گوش، حلق و بینی ارجاع داده شده اند تا اقدامات درمانی تکمیلی بر روی آنان صورت گیرد.
فریور تاکید کرد: سه ماه نخست تولد نوزاد، دوران طلایی انجام غربالگری شنوایی است و باید توجه داشت که اختلالات شنوایی شایع ترین معلولیت مادرزادی در بدو تولد به شمار می رود.
به گزارش ایرنا، تست غربالگری، تست ساده‌ای است که توسط ادیولوژیست /شنوایی سنج/ صورت می گیرد. این تست فقط چند دقیقه به طول می‌انجامد و هدف آن تشخیص اٌفت شنوایی کودکان است.
طبق آمار 95 درصد کودکان کم شنوا از والدینی هستند که هیچ مشکل شنوایی ندارند.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.