مرکز هشدار الکترونیک(مها) در ارومیه افتتاح شد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی مرکز هشدار الکترونیک (مها) باحضور معاون سیاسی امنیتی استانداری و سردار سلطانی مدیر گروه فناوری اطلاعات وارتباطات بنیان ناجا  همزمان با هفته ناجا در ارومیه افتتاح شد.

سردار سلطانی مدیر گروه فناوری اطلاعات و ارتباطات بنیان ناجا در مراسم افتتاح مرکز هشدار الکترونیک (مها) گفت: مرکز هشدار الکترونیک یکی از پروژه های مرکز پژوهش و توسعه ناجی هست تا از وقوع جرایم پیشگیری شده و  با فناوری روز دنیا همگام شد چرا که یکی از روش های فنی و مرسوم در کشور های توسعه یافته بهره گیری از سیستم های اعلام هشدار و  فناوری اطلاعات است.

وی تصریح کرد: این سامانه متناسب با فرهنگ و نیاز بومی نگارش و تولید شده و همچنین از بستر های متفاوت و با تکنولوژی روز جهت ارسال سیگنال به مرکز بعنوان پشتیبان و جایگزین در مواقع ضروری و همچنین راه اندازی Bi و Gis و ارسال پیامک استفاده شده است.

سردار سلطانی با اشاره به دستاوردهای این پروژه اظهار کرد:ارتقاء امنیت در محیط کار، پیشگیری از وقوع سرقت، کمک به پلیس در خدمت رسانی با کمترین زمان  و دقت بیشتر،ایجاد خدمت در راستای اهداف الکترونیک از دستاوردهای این سامانه است.

مدیر گروه فناوری اطلاعات وارتباطات بنیان ناجا اظهار کرد: علاوه بر ارائه خدمات به مشترکین، در آینده نزدیک خدمات اورژانس، آتش نشانی، آب، برق و گاز را هم با هماهنگی ارگان های مربوطه به مشترکان مرکز مها ارائه شود.

علیرضا رادفر معاون سیاسی امنیتی استانداری آذربایجان غربی نیز در این مراسم تصریح کرد: پلیس باحرکتی شتابنده  به سمت فناوری نوین حرکت میکند و این باعث احساس امنیت در مردم استان می شود چرا که امنیت زمانی اتفاق می افتد که احساس تهدیدی نباشی و مردم  نگرانی نداشته باشند.

وی امنیت روانی را یکی از حساس ترین مباحث امنیتی دانست و گفت:  وقتی پلیس به تکنولوژی و چشم های شیشه ای مجهز باشد بی شک دقت و سرعت بالاتری ایجاد خواهد شد و بالتبع اگر اطلاع رسانی دقیق، موثر و به موقع باشد اقدام موثری صورت می پذیرد.

رادفر با بیان اینکه پلیس،اولین سیبل دقت و توجه در صورت بروز نگرانی در بین مردم است اظهار کرد:  تلاش های صورت گرفته در خصوص تاسیس چنین سامانه های بروزی توسط فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی جای بسی تقدیر دارد.

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.