به گزارش ایرنا، سید ضیا هاشمی روز سه شنبه در جلسه روسای دانشگاه های آذربایجان غربی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین راهکارهای توسعه کیفی توجه به پایان نامه های دانشجویی است، افزود: روسای دانشکده های دولتی در کشور پایان نامه ها را به ارائه راهکار عملی برای پیشرفت کشور و ارتباط هرچه بیشتر صنعت و دانشگاه سوق دهند و از پرداخت به مقاله های خنثی اجتناب کنند.
وی از بررسی دوباره طرح بومی گزینی در دانشگاه ها خبر داد و اضافه کرد: این طرح در راستای احیای عدالت اجتماعی در مراکز آموزش عالی مورد بررسی دوباره قرار می گیرد.
وی با تاکید بر اینکه دانشگاه باید وارد چالش های ملی شود، اظهار کرد: دانشگاه باید راهکارهای لازم برای مقابله با مشکلات مختلف را ارائه دهند.
سرپرست وزارت علوم با اشاره به وضعیت نامناسب دریاچه ارومیه از رئیس دانشگاه ارومیه خواست تا پژوهشکده دریاچه ارومیه به طور جد اقدام به پژوهش و ارائه راهکار عملی برای احیای نگین آبی آذربایجان کند.
هاشمی با بیان اینکه نمی توان با سیاست های دهه 1360 شمسی اقدام به برنامه ریزی برای آینده کرد، افزود: دانشگاه فضایی پویا می طلبد تا همگام با جامعه اقدام به افزایش آگاهی مردم کند.
وی همچنین با اشاره به ضرورت حفظ اتحاد میان اقوام مختلف در کشور گفت: دانشگاه در تقویت روحیه تعامل، همبستگی و وحدت میان اقوام نقش کلیدی و تاثیرگذار دارد و وزارت علوم در این راستا سیاست های مختلفی را اجرایی می کند.
وی با بیان اینکه وزارت علوم پرداخت علمی و تخصصی در زمینه اتحاد بین اقوام را در دستور کار قرار داده است، اظهار کرد: حس اخوت بین اقوام باید تقویت شود.
وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در رابطه با ضرورت حفظ وحدت بین اقوام اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب تنش های قومی را ناروا می دانند و این باید مدنظر و سرمشق مسئولان مربوطه قرار گیرد.
سرپرست وزارت علوم با اشاره به نقش دانشگاه ارومیه در ایجاد همبستگی بین اقوام افزود: این دانشگاه در استانی واقع شده که موزائیکی از اقوام است و میتواند با ورود تخصصی و علمی به این حوزه نقش تعیین کننده ای داشته باشد.
به گزارش ایرنا، برخی از طرح‌های عمرانی دانشگاه ارومیه از جمله دانشکده‌های ادبیات و علوم انسانی، اقتصاد و مدیریت با حدود 21 هزار مترمربع مساحت با حضور سرپرست وزارت علوم به بهره‌برداری رسید.
هم اکنون 15 هزار و 196 دانشجو در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه ارومیه مشغول به تحصیل هستند.
3214/2093
** خبرنگار: شاهین سپهراد ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.