استاندار آذربایجان غربی بر ضرورت انتقال انرژی به روستاها و مناطق مستعد توسعه تاکید کرد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، قربانعلی سعادت در ششمین نشست هم اندیشی بهره برداری شرکتهای توزیع نیروی برق غرب و شمالغرب کشور در ارومیه با بیان اینکه انرژی از محورهای اصلی توسعه محسوب می شود، افزود: انرژی از عوامل اصلی توسعه در هر کشوری محسوب می شود و هر کشوری که خواستار توسعه و پیشرفت است باید به بحث انرژی انرژی و توسعه زیرساخت های این حوزه بها بدهد.

وی با تاکید بر ضرورت انتقال انرژی به مناطق مستعد توسعه نیز گفت: اگر به مناطقی که استعداد توسعه را دارد انرژی های مورد نیاز مثل برق و گاز انتقال یابد، شاهد پیشرفت، تولید، رونق اقتصادی و اشتغال در این مناطق خواهیم بود.

استاندار آذربایجان غربی افزود: در تولید انرژی مشکلی وجود ندارد ولی در کنار تولید، لازم است در بحث توزیع و انتقال این انرژی های تولیدی مثل برق به بخش های تولیدی و صنعتی اقدامات لازم نیز صورت گیرد.

سعادت گفت: اگر سرمایه گذاری و اقدامات زیرساختی لازم در حوزه انتقال انرژی به روستاها و مناطق مرزی مستعد توسعه صورت نگیرد، شاهد مهاجرت مردم این مناطق به دیگر شهرها و بروز مشکلات حاشیه نشینی و گسترش آسیب های اجتماعی خواهیم بود.

وی در ادامه به وجود شکاف توسعه ای میان استان های زاگرس نشین با مرکزیت کشور مثل تهران و اصفهان هم اشاره و خاطرنشان کرد: استان های زاگرس نشین مثل آذربایجان غربی در گذشته به علت درگیر بودن مستقیم در جنگ تحمیلی و درگیر بودن با گروهک های ضد انقلاب، بسیاری از فرصت های توسعه را از دست داده اند که لازم است امروز برای جبران این عقب ماندگی ها، توجه کافی از سوی مسئولین ملی صورت گیرد.

سعادت گفت: آذربایجان غربی در راه صیانت از انقلاب اسلامی و پاسداری از امنیت پایدار، 12 هزار شهید از اقوام و ادیان مختلف را تقدیم این راه نموده است و این مردم امروز نیز در کنار یکدیگر آماده جانفشانی در راه حراست از کیان انقلاب اسلامی و حفظ امنیت پایدار هستند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.