مدیر کل استاندارد آذربایجان غربی گفت: امروزه استاندارد مبنای توسعه و پیشرفت جوامع جهانی است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، منصور جلایر در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز به مناسبت ۲۲ مهر، روز جهانی استاندارد در سالن جلسات اداره کل استاندارد آذربایجان غربی برگزار شد اظهار کرد: در حال حاضر یکی از الزامات حضور اولیه در سطح جهانی، استاندارد در جوامع است به طوری که این اصل مبنای توسعه و پیشرفت جوامع قرار گرفته است، هرقدر بتوانیم استاندارد های خود را به استاندارد های جهانی نزدیک کنیم همواره شاهد پیشرفت در کشور خواهیم بود.

وی افزود : اگر افراد در جامعه از پایبندی اجتماعی در همان جامعه برخوردار نباشند استاندارد نیز بی مفهموم خواهد بود و  این امر نیز مستلزم فرهنگ سازی مطلوب در جامعه است.

وی با اشاره به شعار این سازمان مبنی بر استاندارد شهر ها را هوشمند می کند خاطر نشان کرد: این سازمان همواره در صدد تحقق شعار اقتصاد مقاومتی و ترویج تولیدات داخل بر مبنای استاندارد بر امده است.

جلایر با اشاره به اینکه ایران حائز رتبه ۲۳ استاندارد در سطح جهانی است افزود: در بحث کیفیت و ارتقای سطح زندگی ، فرهنگ و تبادلات اقتصادی استاندارد ها نقش مهمی را در جامعه ایفا می کنند.

وی گفت: ارتقای سطح مطالبات و اگاهی مردم در جامعه، حمایت از تولیدات با کیفیت داخلی، ارتقای سطح دانش و تکنولوژی بخشی از اهداف مهم این سازمان بر اساس مصوبات سازمان جهانی ایزو است.

مدیر کل استاندارد آذربایجان غربی با بیان اینکه از تاریخ ۲۲ تا ۲۸ مهر ماه را به عنوان هفته استاندارد نامگذاری شده است اظهار کرد: استاندارد و اقتصاد هوشمند، استاندارد و سفر هوشمند، استاندارد و تغذیه هوشمند، استاندارد و کار هوشمند، استاندارد و مسئولیت اجتماعی هوشمند، استاندارد و زندگی هوشمند به عنوان شعار هرروز هفته اعلام شده که در طول این هفته اقداماتی از قبیل تجلیل از واحد های تولیدی ، افتتاح آزمایشگاه های استاندارد انجام خواهد شد.

وی در خصوص عملکرد یک ساله این سازمان نیز خاطر نشان کرد: صدور ۱۶۸ مورد پروانه کاربرد استاندارد ، ۱۵ پروانه تمدیدی، ۲۸ پرونده ابطال شده، صدور گواهی نامه وارداتی به تعداد پانزده هزارو ۶۸۱، صدور پروانه صادراتی به میزان یک هزارو ۱۱۳ عدد در زمینه های کشاورزی، ابزار الات خودرو و برقی بخشی از فعالیت های است سازمان در طول یک ساله اخیر بوده است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.