به گزارش ایرنا، رقابت های سی و یکمین دوره لیگ باشگاه های کشور که چند سالی است با عنوان لیگ برتر (سوپرلیگ) برگزار می شود، امسال نیز با وجود کش و قوس های بسیار با حضور 12 تیم از 10 استان کشور با دیدار تیم های شمس تهران که متشکل از بازیکنان تیم ملی نوجوانان است و خاتم اردکان در تهران آغاز شد.
در این رقابت ها، تیم های قدرتمند و سابقه داری نظیر کاله مازندران، شهرداری ارومیه، پیکان تهران، شهرداری تبریز و نماینده گنبد حضور دارد که زمینه شور روز افزون رقابت ها را فراهم می کند.
یکی از تیم های برتر والیبال کشور که همواره در بین تیم های بالای جدول قرار داشته وعلاوه بر بازی های خوب و قدرتمند، از ظرفیت تماشاگران پرشور نیز بهره مند است، تیم والیبال شهرداری ارومیه به شمار می رود.
شهر ارومیه از جمله شهرهایی است که بیشترین حضور را در رقابت های لیگ کشوری در سال های پیش و پس از انقلاب به خود اختصاص داده ولی نمایندگان آن، نام های متفاوتی را داشته است که در هفت سال اخیر، این تیم با نام و حمایت مالی شهرداری ارومیه فعالیت خود را ادامه داده و در سال های مختلف، رده های بالای جدول را در اختیار گرفته است.
نمایندگان ارومیه در 14 سال گذشته 10 سال در رده های بالای جدول بودند به طوری که تیم پگاه در سال های 1382، 1383 و 1385 رده های سوم، دوم و سوم، تیم آذرپیام در سال 1384 رتبه سوم، تیم فولاد ارومیه در سال 1387رتبه سوم و تیم شهرداری ارومیه در سال های 1390، 1392، 1394 و 1395 رتبه سوم و در سال 1393 رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.
تیم والیبال شهرداری ارومیه در چهار سال پیاپی گذشته به اصطلاح بر روی سکوی لیگ برتر قرار گرفته و تنها رده کسب نشده تیم های ارومیه ای و شهرداری ارومیه رتبه نخست و مقام قهرمانی است.
در این دوره از رقابت ها نیز تیم شهرداری ارومیه با وجود کاهش هزینه های تیم، با استفاده از بازیکنان مجرب و جوان البته با سهم بیشتر بومی ها پا در رقابت لیگ برتر گذاشته است و علاوه بر توجه به تجربه اندوزی جوانان، نیم نگاهی نیز به کسب مقام دارد.
دیدار نخست رقابت های والیبال سوپرلیگ باشگاه های کشور عصر یکشنبه در شهرهای مختلف برگزار شد که در پایان تیم های خاتم اردکان، ایرانیان گنبد، بانک سرمایه، سایپا، عمران ساری و شهرداری تبریز به پیروزی رسیدند و تیم های شهرداری ارومیه و پیکان تهران از جمله ناکامان این هفته بودند.
در یکی از این رقابت ها تیم شهرداری ارومیه میهمان تیم ایرانیان گنبد بود که با وجود بازی خوب به ویژه در ست های سوم و چهارم با نتیجه سه بر یک مغلوب میزبان خود شد تا چشم به بازی های آتی داشته باشد.
در این دیدار شاگردان ساسان خداپرست در ست های اول، دوم و چهارم با نتایج 25 بر 20، 25 بر 19 و 25 بر 20 بازی را واگذار کردند و ست سوم را با نتیجه 25 بر 19 به نفع خود به پایان بردند.
هرچند این دیدار حواشی زیادی داشت که قطع حدود نیم ساعته بازی به علت ضعف ولتاژ برق در اواخر ست دوم، از جمله حواشی این دیدار بود.
سرمربی تیم والیبال شهرداری ارومیه در پایان این بازی جو سنگین ورزشگاه را یکی از مهمترین عوامل باخت تیم خود دانست و گفت: دیدار در شهر گنبد از جمله دیدارهای سخت برای همه تیم های لیگ برتری است و این امر، مهمترین دلیل باخت شهرداری به شمار می رود.
ساسان خداپرست البته اضافه کرد که بازی اول همیشه سخت است و نباید از این بازی، همه فصل را پیش بینی کرد.
وی گفت: بازیکنان شهرداری ارومیه روز به روز بهتر می شوند و در آمادگی بیشتری قرار می گیرند.
همانطور که خداپرست گفته است، نباید از بازی اول، نتایج هفته های طولانی آینده تیم را از پیش تعیین کرد و در حال حاضر مهمترین کار برای والیبال دوستان حمایت از تیم است.
تیم والیبال شهرداری ارومیه با این باخت در جمع 6 تیم بازنده هفته نخست قرار گرفت و با توجه به امتیازات تیم ها، در رده دهم جدول قرار دارد ولی به طور حتم درصدد بهبود رده خود در جدول است.
2093 ** گزارش از: صابر چهرقانی ** تنظیم کننده: توحید محمودپور ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.