به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی ، جمشید دارا با بیان اینکه سطح زیر کشت این محصول امسال ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار است، افزود: تولید گوجه فرنگی با عملکرد بیش از ۴۰ تن در هکتار در سطح مزارع استان تولید می شود و سرانه مصرف سالانه گوجه فرنگی در استان، ۴۰ الی ۵۰ کیلوگرم است که عمدتا به شکل تازه خوری و در صنایع تبدیلی برای تهیه رب و سس استفاده می شود.

دارا با اشاره به ارقام کشت شده گوجه فرنگی در آذربایجان غربی اظهار کرد: پرس اناری، گوجه فرنگی محلی، متین، هنگام، سوبر لونا و کیمیا ارقام کشت این محصول در استان بوده که اکثرا در صنایع رب سازی مصرف می شوند.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه عمده پیک محصول عرضه شده در ماه شهریور است، افزود: این محصول در شهرستانهای ارومیه ، میاندوآب ، بوکان و شاهین دژ کشت می شود که در بعضی شهرستانها گوجه فرنگی توسط زارعین پیشرو در گلخانه ها به صورت پیش رس تولید شده که این محصول ۱۵ تا ۲۰ روز زودتر از محصول هوای آزاد به بازار جهت عرضه ارائه شود.
وی با اشاره به اینکه ظرفیت تبدیل کارخانجات رب سازی استان به نسبت یک به ۵ است ،گفت: کارخانجات فعال رب سازی در اذربایجان غربی ۳۶ واحد بوده که با ظرفیت اسمی ۷۹ هزار تن که نصف ظرفیت این کارخانه ها است ، فعالیت می کنند.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 759377
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.