به گزارش ایرنا حجت الاسلام ایوب رنجبری در خطبه های نماز جمعه این شهرستان افزود: تمامی روزها برای ما باید عاشورا باشد زیرا هر روز با حق و باطل و تاریکی و ظلم روبرو هستیم و باید بتوانیم امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه رواج دهیم.
وی اظهار کرد: عده ای فکر می کنند که عاشورا فقط یک روز است و در همان روز می ماند ولی بدانیم که شعار و هدف امام حسین(ع) تنها برای عاشورا نیست و بلکه شعار حقانیت، عزت، افتخار و شجاعت است که باید همیشه زنده بماند.
امام جمعه ماکو با اشاره به اهیمت حفظ اتحاد و همبستگی کشورهای مسلمان، ادامه داد: برای ایستادگی در مقابل افکار و اهداف پلید رژیم صهیونیستی باید اتحاد و همدلی در کشورهای منطقه تقویت شود.
حجت الاسلام رنجبری اظهار کرد: داعش که دست نشانده عوامل استکبار بوده، در حال نابودی است و این امر با یک برنامه بلند مدت و اتحاد صورت گرفته است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه جوانان ما روحیه انقلابی خود را حفظ کرده اند، اظهار کرد: دشمنان می خواستد با به شهادت رساندن شهید حججی این روحیه را تضعیف کنند، ولی جوانان ایرانی با روحیه انقلابی و اتحاد خود در مراسم تشییع این شهید حضور پیدا کردند و مشت محکمی بر دهان یاوه گویان زدند.
وی با اشاره به فرا رسیدن روز روستا و عشایر افزود: حمایت از روستائیان و محصولات تولید آنان ضروری است زیرا روستائیان از مولفه های تحقق اقتصاد مقاومتی به شمار می روند.
امام جمعه ماکو بیان کرد: راه اندازی صندوق های زنان عشایر، تلویزیون روستایی، مساکن روستایی و در نهایت توجه به اشتغال روستایی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد تا بتوان در امر توسعه روستاها نیز با موفقیت عمل کرد.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام ایوب رنجبری در سال 1351 در شهر سلماس در یک خانواده مذهبی متولد و در سال 1368 وارد حوزه علمیه قم شد.
وی در مدرسه رضویه، دوره مقدمات را با ممتازی به پایان رساند و از سال 76 وارد دروس خارج حضرات آیات عظام تبریزی (ره)، وحید خراسانی، جوادی آملی، سبحانی، بهجت (ره)، عابدی و فاضل گلپایگانی شد.
حجت الاسلام ایوب رنجبری از سال 1388 نیز امام جمعه و مسئول حوزه های علمیه برادران و خواهران شهرستان ماکو بوده است.
8135/ 3072
** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.