به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه افزود: عزاداری ها باید در مساجد و حسینیه ها برگزار شود تا عزاداران حسینی از برکت طلبه ها و منبرها استفاده کنند زیرا صرف عزاداری، توانایی نجات جامعه از گمراهی را ندارد.
حجت الاسلام قریشی اظهار کرد: آئین عزاداری اهل قبیله که در دوازدهم محرم در برخی از مناطق این استان برگزار می شود نیز یکی از مراسم های با اهمیت است که باید خیابان ها برگزار شود.
به گفته وی محل تجمع مناسبی برای عزاداران آئین های عصر عاشورا و تاسوعا در ارومیه وجود ندارد و خارج شدن از شهر در این روزها یک کار اشتباه است.
وی همچنین با اشاره به اینکه خانه های سالمندان برای زمان های اضطراری ایجاد شده است، گفت: فرزندان باید نگهداری از پدر و مادر سالمندشان را بر عهده بگیرند تا توسعه خانه های سالمندان سبب کم رنگ شدن مهر و محبت در میان اعضا خانواده نشود.
امام جمعه ارومیه رفتار عزتمندانه و احترام آمیز با پدران و مادران را از دستورات الهی خواند و ادامه داد: سالمندان باید مورد احترام فرزندانشان قرار گیرند تا سنت حسنه نگهداری و احترام به پدر و مادر از نسلی به نسل دیگر منتقل شود.
وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی /13 تا 20 مهر ماه/، بیان کرد: امنیت داخلی در سایه تلاش های بی دریغ عوامل انتظامی و مرزبانی محقق شده است و مردم باید قدردان زحمت های این تلاشگران باشند.
به گزارش ایرنا نماز جمعه این هفته ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی و با حضور پرشور مردم در مصلای امام خمینی(ره) این شهرستان برگزار شد.
8135/ 3072
** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.