محمود نجفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این هفته فرهنگی، شهرستان تکاب میزبان معاون فرهنگی و 40 نفز از خادمان حرم منور حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) است.
وی با بیان اینکه خادمان حرم منور حسینی به عنوان سفیران بارگاه ملکوتی حضرت سیدالشهدا (ع) به معرفی مصور و مکتوب حرم مطهر و فرهنگ ناب عاشورایی و حسینی در تکاب می پردازند، بیان کرد: در هفته فرهنگی حرم منور امام حسین (ع) در شهرستان تکاب پرچم های ادوار تاریخی گنبد منور امام حسین (ع)، آثار موجود در موزه کربلا، هدایا و تبرکات حرم و عکس های عاشورایی به نمایش گذاشته می شود.
وی اظهار کرد: برگزاری دیدارها و نشست های فرهنگی و مذهبی با خانواده ها، جوانان و نوجوانان، قاریان قرآن و مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) با حضور مشاوران، متخصصان و خادمان حرم مقدس امام حسین (ع) و عتبات عالیات از دیگر بخش های این هفته فرهنگی در تکاب است.
وی با اشاره به حضور مداحان، مبلغان و قاریان قرآن از کشور عراق در این هفته فرهنگی در تکاب ادامه داد: برگزاری هفته فرهنگی آستان مقدس امام حسین (ع) علاوه بر اینکه ماهیتی مذهبی، فرهنگی و معنوی دارد، اقدام پژوهش مدارانه و تحقیقی در معرفی ظرفیت های عتبات عالیات عراق به ویژه کربلای معلی محسوب می شود.
دبیر هفته فرهنگی حرم منور امام حسین (ع) در شهرستان تکاب اضافه کرد: در این هفته فرهنگی همچنین برنامه زیارت به نیابت و مسابقات فرهنگی برگزار شده و خادمان عتبات عالیات با محرومان و ایتام نیز دیدار خواهند کرد.
نجفی گفت: هفته فرهنگی حرم منور امام حسین (ع) در تکاب به عنوان سومین شهر برگزار کننده ایران است و این برنامه فرهنگی و مذهبی تاکنون تنها در 2 شهر اهواز و زنجان اجرا شده است.
شهرستان تکاب با 80 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
7514/2093**خبرنگار: امیر خالق نژاد ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.