به گزارش ایرنا، این مسیحیان که امسال و از نخستین روزهای ماه محرم با نصب پرچم های سیاه بر سردرب منازل، کلیساها و کوچه ها ارادت خود را به بزرگمرد تاریخ بشریت به نمایش گذاشته بودند، همزمان با عاشورای حسینی با حضور در میان دسته های عزاداری به توزیع غذای نذری پرداختند و در عزاداری های سالار شهیدان سهیم شدند.
' رامینه باباخانی' که از مسیحیان ساکن ارومیه است در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ما همگام با سایر هموطنان مسلمان در ماه محرم به عزاداری می پردازیم و گریه می کنیم.
وی با اشاره به اینکه حسین ابن علی (ع) نماد آزادگی برای تمامی جهانیان است، ادامه داد: در روز عاشورا به یاد سالار شهیدان و پسر شهیدم به کلیسا می روم و نوحه سرایی می کنم.
اسحاق داودی یکی دیگر از مسیحیان آذربایجان غربی بوده و معتقد است که امام حسین (ع) پیام آور نجات بشریت از زیر یوغ ظلم و ستم به شمار می رود و این همان چیزی است که دنیای امروز به آن نیاز دارد.
وی افزود: مسیحیان همواره در ماه محرم نه تنها از جشن و شادی خودداری می کنند، بلکه همپای برادران مسلمان خود در این ایام عزادار می شوند.
وی ادامه داد: اقلیت های دینی آذربایجان غربی به خاطر قداست و مقام امام حسین (ع) به دسته های عزاداری نذری می دهند و حتی اقدام به توزیع غذای نذری می کنند.
این شهروند مسیحی با بیان اینکه پیام قیام امام حسین (ع)، آزادگی است، اظهار کرد: ملت های مظلوم با پیروی از این پیام می توانند از چنگال ظالمان رهایی یابند.
شهروند دیگر مسیحی نیز اظهار کرد: امام حسین (ع) برای مبارزه با ظلم از جان و مال و فرزندان خود گذشت و اسوه آزادگی و ایثار به شمار می رود.
' بنیامین ورده' افزود: امام حسین (ع) شهادت فرزندان و خانواده اش را نظاره گر شد اما از هدف خود دست بر نداشت؛ او جان خود را فدا کرد تا ریشه ظلم را نابود کند.
وی اضافه کرد: مسیحیان در ایام محرم و به ویژه در روز عاشورا برای انسانی بزرگ اندوهگین می شوند و احترام ویژه ای برای دسته های عزاداری قائل هستند.
نماینده آشوریان ایران در مجلس نیز با تاکید بر اینکه اقلیت های دینی ارومیه همواره ایام شهادت امام حسین (ع) و یارانش را گرامی داشته اند، اظهار کرد: امام حسین (ع) به عنوان الگوی مبارزه با ظلم و ستم برای احقاق حق با تمام وجود قیام کرد.
یوناتن بت کلیا افزود: پیام قیام عاشورا مقابله با هر گونه ظلم و زیاده خواهی است و ملت های مظلوم و در بند ستمگران بیش از هرکس به این پیام نیازمند هستند.
به گزارش ایرنا، عزاداری های ماه محرم به ویژه عاشورا و تاسوعای حسینی در آذربایجان غربی هر ساله شاهد حضور اقلیت های دینی و به ویژه مسیحیان است.
8135/3072
** گزارش از: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.