مهدی توتونچیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه بیش از چهار سال رنج اسارت در اردوگاه های رژیم بعث عراق را نیز تحمل کرده است، افزود: با وجود همه این سختی ها اگر دوباره بر کشورمان جنگی تحمیل شود با تمام قدرت به مبارزه می روم و در راه دفاع از میهن می جنگم.
وی با تاکید بر لزوم استفاده از تجربه رزمندگان دوران دفاع مقدس اضافه کرد: اگر جوان امروز و نسل آینده با حقیقت جنگ و وقایع روی داده آشنا نشود، بدون تردید فریب تحلیل های نادرست دشمنان را خورده و رسالت خود را در قبال دفاع مقدس فراموش می کند.
وی به بیان خاطراتی از دوران اسارت خود پرداخت و اظهار کرد: بعثی ها وحشیانه ترین شکنجه ها را روی آزادگان انجام می دادند و بدن های زخمی اسرا در معرض بدترین آلودگی ها و شکنجه ها قرار می گرفت ولی آنها پایمردی کرده و به پای انقلاب و نظام ایستادند.
وی در خصوص برخی از این شکنجه ها گفت: اختصاص تنها یک لیوان سهمیه آب در یک روز و به کارگیری تونل مرگ به طول 10 متر که به یک درب انتهایی ختم می شد و در بسیاری موارد نیز آن در بسته بود، از جمله این شکنجه ها به شمار می رود.
رزمنده دوران دفاع مقدس بیان کرد: مقاومت و استقامت رزمندگان مهمترین عاملی بود که اجازه نداد رزمندگان فریب فشار و شکنجه نیروهای عراقی و منافقان را بخورند.
توتونچیان با اشاره به مخالفت مزدوران بعثی در خصوص برگزاری آیین های عزاداری حسینی افزود: آزادگان اصرار داشتند که عزاداری ماه محرم را برگزار کنند و نیروهای عراقی در مقابل این امر می ایستادند و در بسیاری موارد، عزاداران حسینی را شکنجه می کردند ولی ما از کارمان دست نمی کشیدیم.
به گزارش ایرنا ، مهدی توتونچیان در 12 اسفند سال 64 و در عملیات والفجر به اسارت دشمن در آمده و در سال 69 پای به خاک وطن گذاشت.
این آزاده سرافراز در دوران دفاع مقدس، دوره ای را به عنوان بیسیم چی شهید مهدی باکری فعالیت کرده بود.
8135/2093 ** خبرنگار: شهین بیدادرس** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.