شهلا تاجفر روز یکشنبه در جلسه کارگروه زنان و خانواده آذربایجان غربی افزود: برنامه آموزش سیار و توانمند سازی بانوان عشایر استان برای اولین بار در سطح کشور در بخش های آموزش خیاطی، گیاه شناسی و قالیبافی در شهرستان های ارومیه، خوی، ماکو، سلماس و نقده را اجرا کردیم.
وی ادامه داد: با اعلام سازمان امور عشایری، 47 درصد عشایر بی سواد مختص زنان است و باید این مشکلات را حل و برطرف کنیم.
وی اظهار کرد: 40 درصد محصولات صنایع دستی استان توسط بانوان عشایر تولید می شود و به همین منظور نمایشگاهی مختص محصولات بانوان عشایر را در اواخر مهرماه سال جاری در محل نمایشگاهی پارک جنگلی ارومیه برگزار می کنیم.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی بیان کرد: توانمندسازی زنان از اولویت های مهم کارگروه های زنان و خانواده به شمار می رود زیرا این امر پیش نیاز توسعه کشور در زمینه های مختلف به شمار می رود.
تاجفر تقویت مشاغل عشایری را یکی از ساختارهای اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و ادامه داد: حضور زنان کار آفرین و زنان سرپرست خانوار در عرصه تولید علاوه بر خودکفایی زنان می توانند در تولید نقش اساسی داشته باشند و در این استان 2 هزار زن کارآفرین وجود دارد که می تواند در توسعه اشتغال استان موثر باشد.
به گزارش ایرنا ایجاد بانک اطلاعاتی بانوان عشایر و برگزاری نمایشگاه عرضه محصولات بانوان عشایر در ارومیه از مصوبات این جلسه بود.
در ادامه این جلسه نمایندگان علوم پزشکی، سازمان امور عشایری و آموزش و پروش به بیان نظرات و انتقادات خود پرداختند .
8135/2093 ** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.