به گزارش اینرا ابراهیم محمدی روز شنبه در حاشیه آئین بازگشایی مدارس در مدرسه شهید باکری مهاباد، افزود: امروز 37 هزار نفر فرهنگی، یکهزار و 200 مربی پرورشی و 562 هزار دانش آموز در پنج هزار مدرسه آذربایجان غربی سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.
وی با اشاره به اینکه 15 طرح پژوهشی در استان در حال اجراست، افزود: 80 درصد این طرح ها به پایان رسیده که این طرح ها شامل 10 طرح پرورشی و تربیتی و 5 طرح حوزه آموزش است.
وی با بیان اینکه مدرسه و کلاس بدون معلم در استان وجود ندارد، گفت: تاکید آموزش و پرورش حمایت از دانش آموزانی است که شرایط تحصیل را دارند اما از تحصیل بازمانده اند.
وی ادامه داد: آموزش و پروش بر اساس سه محور اجرای سند تحول بنیادین، ارتقا جایگاه و کیفیت مداری با تکیه بر خانواده و تربیت اعتقادی، عبادی، اخلاقی و فناورانه استوار شده است.
محمدی در مراسم بازگشایی مدارس گفت: 143 شهید فرهنگی و 777 دانش آموز شهید از آموزش و پرورش آذربایجان غربی در طول دفاع مقدس تقدیم انقلاب شده است.
ایرج شجاعی، معاون استاندار آذربایجان غربی و فرماندار ویژه مهاباد نیز در این آئین با اشاره به اینکه وظیفه فرهنگیان و دانش آموزان کسب علم، آگاهی و تقواست گفت: علم و آگاهی باید در بین دانش آموزان تسری و تجلی بیشتری پیدا کند تا قله های رفیع علم و دانش را فتح کنیم.
سردار سرتیپ دوم دلاور رنجبرزاده، فرمانده سپاه مهاباد نیز در این مراسم با بیان اینکه ایستادگی نسل اول انقلاب در برابر دشمنان موجب ماندگاری و تثبیت نظام شده است، افزود: سرمایه هر کشور دانش آموزان آن کشور هستند که مسئولیت بزرگی را در قبال آینده توسعه و پیشرفت ایران اسلامی بر عهده دارند و باید با تربیت دانش آموزان و دانشجویان و با تکیه بر 2 بال علم و تربیت در تمام حوزه ها و رفتارهای فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و علمی، موفقیت کشور تضمین می شود.
کامبیز شاوله، مدیر آموزش و پرورش مهاباد نیز گفت: آغاز کنندگان جنگ همان داعشیان زمان بودند که اکنون نیز با بررسی عناصر داعش به بعثی بودن آن ها می توان پی برد.
وی با اشاره به اینکه 69 شهید دانش آموز و 13 شهید فرهنگی از این شهرستان تقدیم انقلاب شده است، اظهار کرد: امروز نیز حدود 40 هزار دانش آموز آغازسال تحصیلی را جشن گرفتند تا دانش آموزان شهیدی که روزگاری پشت همین نیمکت ها تحصیل کردند را الگو قرار دهند.
8135/ 3072/ 3093
** خبرنگار: شهین بیدادرس ** تنظیم کننده: پیمان پاکزاد ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.