به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، مجتبی خسروتاج قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت که به ارومیه سفر کرده است در دیدار با هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه و فعالین اقتصادى استان گفت : با توجه به اینکه تجارت ایران و ترکیه باید به سقف ٣٠ میلیارد دلار در سال برسد و این حجم مبادله باید از طریق تجار دو کشور صورت پذیرد که دولت باید زیرساخت هاى لازمه را فراهم نموده و مجلس در مورد قوانین بهبود فضاى کسب و کار بطور جد ورود پیدا نموده تا بتوان به کمک بخش خصوصى هدف تجارت ٣٠ میلیارد دلارى دو کشور را فراهم نماییم .
وى در ادامه افزود : در بهترین حالت حجم مبادلات دو کشور در گذشته ١٥ میلیارد دلار بوده که اغلب صادرات نفت و گاز و یا تجارت اقلام مصرفى کالایى دو طرف مى باشد.
خسروتاج افزود : امروزه باید قوانین تجارت در کشور در مجلس شوراى اسلامى بروز آورى شود،چرا که صادرات به مولفه هایى به مانند هزینه تولید ، هزینه هاى مالیاتى ، هزینه هاى بانکى و بسیارى از مولفه ها وابسته است که براى رفع موانع نیازمند عزم ملى مى باشد.
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: با توجه به اینکه محصول اصلى تولید استان سیب مى باشد بخشنامه صادرات سیب در کارتن را مورد بازنگرى قرار داده و لذا به پیشنهاد کمیسیون کشاورزى اتاق ارومیه صادرات سیب میتواند در سبد پلاستیکى نیز انجام گردد.

حسن انتظار رئیس اتاق بازرگانی ارومیه هم گفت: در امر توسعه تجارت پتانسیل هاى مرزى استان مورد توجه قرار نگرفته و باید مشوقهاى بیشترى براى این منطقه در نظر گرفته شود.

فاتحى رئیس کمیسیون صنعت اتاق ارومیه در این دیدار گفت: مشکل عمده بسته حمایت از صادرات این است که ٤ ماه از سال گذشته ابلاغ میگردد که عملا صادرکننده ٤ ماه از بازار جهانى عقب مانده است.

پورسلطانى نائب رییس اتاق ارومیه گفت : بیشتر تولید و صادرات بصورت خام فروشى است که قوانین دست و پا گیر باعث افزایش هزینه هاى تولید گشته است.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 747646
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.