محمد خواجه پور عصر روز چهارشنبه در جلسه بررسی زیرساخت های ارتباطی و مشکلات ارتباطی مهاباد افزود: از 198 روستای این شهرستان 116 روستا بالای 20 خانوار است که به صورت زمانبندی تا همه آنها تحت پوشش این شبکه می رود.
وی با اشاره به توجه ویژه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مناطق محروم و روستایی اضافه کرد: نبود خط تلفن ثابت عمده مشکلات مربوط به مخابرات بخش های محروم و روستایی مهاباد است.
وی اظهار کرد: با توجه به کوهستانی بودن منطقه و نزدیک شدن به فصل زمستان، عملیات نوسازی و تعویض باطری های GSM برای حفظ ارتباط تا حداکثر 6 ساعت در صورت قطع برق در اولویت انجام است و مدیران مرتبط باید در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهند.
وی اظهار کرد: تعداد دفاتر پیشخوان دولت نیز در شهرستان مهاباد تا پایان سال به متوسط استانی می رسد.
جلال محمود زاده نماینده مردم شهرستان مهاباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به وضع نامطلوب آنتن دهی در مسیرهای مهاباد - سردشت و مهاباد - بوکان و قطع و وصل مکرر تلفن همراه گفت: 2 اپراتور ارائه دهنده خدمات مخابراتی در این خصوص فعالیتی در این مناطق ندارند.
همچنین در این جلسه نمایندگان اپراتورهای خدمات مخابراتی گزارش عملکرد و طرح های پیشنهادی خود را برای بهبود عملکرد در منطقه ارائه دادند.
در ادامه مقرر شد پیشرفت بندهای مصوب به صورت ماهانه از طرف نماینده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی و فرماندار مهاباد گزارش داده شود.
شهرستان مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
3093/2093 ** خبرنگار: پیمان پاکزاد ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.