به گزارش ایرنا سردار محسن تیموری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: دیدار فرماندهان دفاع مقدس آذربایجان غربی با نماینده ولی فقیه در استان، برگزاری رژه نیروهای مسلح درشهرستان های ارومیه، خوی، سلماس، نقده، پیرانشهر و مهاباد و دیدار با خانواده های ایثارگران و رزمندگان دفاع مقدس از جمله این برنامه هاست.
وی اضافه کرد: علاوه بر آن همزمان با هفته دفاع مقدس برگزاری آئین غبارروبی گلزار شهدا، همایش تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس، اجرای زنگ مقاومت در مدارس استان، اجرای تئاتر خیابانی با محوریت بازسازی عملیات کربلای پنج و حضور پیشکسوتان دوران دفاع مقدس در مدارس و بازگویی خاطرات جنگ تحمیلی از دیگر برنامه های این هفته به شمار می رود.
وی ادامه داد: حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس، ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت و تبیین نقش رهبری در انسجام و وحدت در جامعه از اهم اهداف برنامه های این هفته است.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان غربی با بیان اینکه حماسه آفرینی رزمندگان دفاع مقدس متاثر از فرهنگ و نهضت عاشوراست، اظهار کرد: دفاع مقدس یک حادثه الهی و قطعه ای پر افتخار در تاریخ انقلاب اسلامی بوده که در امتداد نهضت عاشورا و جهاد در راه خدا به اجرا درآمده است و باید این نهضت عظیم الهی در بین جوانان و جامعه رواج یابد تا این فرهنگ در جامعه همه گیر شود.
سردار تیموری با اشاره به اینکه آذربایجان غربی به عنوان یک استان مرزی در طول جنگ تحمیلی بیش از 33 بار مورد بمباران رژیم بعثی عراق قرار گرفته است، بیان کرد: بیش از یکهزار و 200 شهید در این بمباران ها از این استان تقدیم انقلاب شده است و باید این جان فشانی ها و روحیه جهادی را در جامعه و در بین نسل جوان رواج دهیم.
به گزارش ایرنا، برنامه های ویژه هفته دفاع مقدس همه ساله از 31 شهریور با رژه نیروهای مسلح آغاز شده و تا 6 مهرماه در سراسر کشور برگزار می شود.
6 کمیته نیروهای مسلح، فرهنگی و رسانه، هنری و تبلیغات، بسیج، پیشکسوتان دفاع مقدس و بانوان برای برگزاری برنامه های سی و هفتمین سالگرد آغاز دفاع مقدس ملت ایران مشخص شده است.
آذربایجان غربی بیش از 12 هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است.
8135/ 2093 ** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.