رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سلماس گفت: طی ماه گذشته بازرسی 545 واحد صنفی و غیر صنفی در سلماس انجام شده است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی جعفر مهدی‌زاده با اشاره به عملکرد مرداد امسال اداره صنعت، معدن و تجارت سلماس با اشاره به اینکه در ماه گذشته 545  واحد صنفی و غیر صنفی مورد بازرسی قرار گرفت تصریح کرد: در این رابطه 27 تخلف به ارزش ریالی 17 میلیون و 897 هزار و 670 ریال ثبت شد.                                      

وی افزود: در حوزه آرد و نان نیز 216  مورد بازرسی صورت گرفته که منجر به 9 فقره تشکیل پرونده به ارزش ریالی سه میلیون و 938 هزار و 350 ریال شد.                      

مهدی‌زاده اظهار کرد: در ماه گذشته در حوزه قاچاق 115 واحد مورد بازرسی قرار گرفته که پنج مورد آن منجر به تشکیل پرونده به ارزش ریالی چهار میلیون و 870 هزار و 980 ریال شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سلماس تصریح کرد:در این مدت بازدید از واحدهای مختلف از جمله واحد فراوری سنگ مرمر آجواج با سرمایه‌گذاری 30 میلیارد ریال و طرح توسعه کارخانه آرد شهرستان به عمل آمد.

وی افزود: از سوی دیگر بازدیدهای مختلف برای رفع مشکل واحدهای صنعتی شهرستان سلماس با همراهی نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، فرمانداری و سایر ادارات از واحدهای صنعتی و معدنی به عمل آمد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سلماس بیان کرد: در این زمینه عمده مشکلات صنعت و معدن شهرستان، رکود بازار و عدم توانایی رقابت صادرات محصولات تولیدی، کمبود نقدینگی با توجه به عدم پرداخت تسهیلات رونق تولید از سوی بانک‌های عامل با ایجاد شرایط غیرممکن برای دریافت تسهیلات و نیز سوء مدیریت بوده که نیاز است برای خروج از رکود، صادرات محصولات تولیدی تسهیل شود.

وی با اشاره به اینکه در مرداد ماه امسال تعداد چهار فقره جواز تاسیس با پیش‌بینی اشتغال 52 نفر به صادر شده است افزود: این جوازهای تاسیس با سرمایه‌گذاری 76 هزار و 835 میلیون ریال و یک فقره پروانه بهره‌برداری با اشتغال 10 نفر و سرمایه‌گذاری 10 هزار و 969 میلیون ریال به بهره‌برداری رسید.

مهدی‌زاده بیان کرد: علاوه بر آن، بازدید از واحدهای بدون مجوز که در حال فعالیت هستند، برای ساماندهی در دستور کار این اداره قرار گرفته است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.