رییس مجلس شورای اسلامی گفت: بازارچه های مرزی و مناطق آزاد اقتصادی باید محور صادرات محصولات شود و زمینه ای برای ورود کالاهای خارجی به کشور نباشد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی علی لاریجانی در جلسه شورای اداری استان اظهار کرد: روان سازی در امور اقتصادی کشور مختص ایجاد ردیف بودجه نیست بلکه توسعه باید توسط مردم با خلاقیت و استفاده از روش های نوین انجام شود.

وی با اشاره به لزوم حمایت از کشاورزان منطقه با وجود مشکلاتی درخصوص قیمت خرید محصولات کشاورزی تصریح کرد: پیگیری وام کارخانجات کنساتره برای خرید محصولات باغی مورد پیگیری قرار میگیرد.

لاریجانی با بیان اینکه بسیاری از کشورها با وجود ظرفیت بالای اقتصادی بدلیل نقص تصمیمات استراتژیکی دچار آشفتگی هستندافزود: نظام اسلامی ایران در مسیر بین المللی و داخلی با تصمیمات سنجیده خود در ثبات و امنیت کامل قراردارد.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به رفتار داعیانه ایران در حمایت از مظلومین سوریه و مبارزه با تروریسم گفت: زمانی ایران تنها کشوردر مبارزه با تروریسم در منطقه بود که امروزه شرایط تغییر کرده و بیشتر کشورهای دنیا با تایید ایران، تروریسم را محکوم می کند.

وی با بیان اینکه ایران وفادار به شرایط برجام است افزود: تصمیمات نظام در بحث انرژی هسته ای دقیق و درست بوده اگرچه دشمنان دایم درصدد دسیسه چینی علیه کشور با شایعه عدم اجرای روح برجام از سوی ایران هستند.

وی با اشاره به شایعه غرب مبنی بر اینکه ایران دنبال تشکیل هرم تشیع در دنیاست تصریح کرد: ایران به هیچ وجه دنبال بزرگ نمایی و تشکیل امپراتوری در دنیا نیست و حمایتی که تاکنون از حماس و مسلمانان میانمار میکند ارتباطی به تشیع ندارد که اینها همه دسیسه و بهانه جویی بیش از سوی دشمنان نیست. 

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران درمسایل کلان و دستاوردهای دیگر جایگاه خوبی بدست آورده است اظهار کرد: باید با وجود مشکلات اقتصادی در کشور از طریق وفاق و همدلی مسولین و مدیران استانی وکشوری و مدیریت منابع مشکلات موجود مرتفع شود.

وی رفع نواقص صادرات محصولات کشاورزی را از طریق جذب سرمایه گذاری جانبی و توسعه صنایع دانست و گفت: محور توسعه اذربایجان غربی در حوزه کشاورزی بوده که باید لز متد سنتی به سمت توسعه صنایع جانبی و تکمیلی حرکت کند.

وی با اشاره به تخصیص یک و نیم میلیارد دلار برای توسعه.روستاها از صندوق توسعه افزود: نقایص و کمبودهای موجود در روستاها بااستفاده از روشهای کارافرینی جدید جبران شود.

وی با اشاره به معضل خشکی دریاچه ارومیه اظهار کرد: استفاده بهینه اب در باغات کشاورزی و امایش کار کشاورزی با وجود کمبود اب باید دردستور کار جدی قرارگیرد چراکه بدون توجه به اصلاح روشهای ابیاری و کشت سایر اقدامات در راستای احیای دریاچه ارومیه کامل نخواهد بود.

لاریجانی با بیان اینکه توفیق دولتها منوط به درخشش کارنامه کاریشان است گفت: از مسایل مهم چابک سازی دولت و کاهش بدنه ان بوده که با وجود بیش از ۲و نیم میلیون کارمند در دولت درصدد کاهش ۱۵درصدی ظرفیت خود است.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.