به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی روز یکشنبه در آئین اختتامیه چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن که در 2 بخش برادران و خواهران از 11 شهریور سال جاری در ارومیه آغاز شده بود، افزود: برنده و بازنده در مسابقات قرآنی مطرح نیست و شرکت کنندگانی که به مرحله بین المللی راه نیافتند نیز برنده هستند.
وی با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری، اظهار کرد: مسابقات قرآنی یک اقدام راهبردی و اساسی است و مشارکت در این عرصه، خدمت به قرآن محسوب می شود.
وی اظهار کرد: عمر مسابقات سراسری قرآنی اوقاف به چهل سال رسیده و لازم است تا اساتید قرآنی کشور پیشنهادهای مشخص و راهکارهای لازم را برای برگزاری رقابت های مطلوب تر ارائه دهند.
حجت الاسلام والمسلمین محمدی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، رزمندگان و مجاهدان آذربایجان غربی گفت: حجت الاسلام والمسلمین حسنی یکی از مجاهدان بزرگ در خطه آذربایجان در دوران پیش و پس از انقلاب است که همیشه در خط مقدم مبارزه با دشمنان بود.
در آئین اختتامیه چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم در بخش خواهران با پخش کلیپی از مقام یکی از اساتید قرآن استان قم و داور کشوری وقف، مرحومه ' بشری فلکی ' تجلیل شد؛ مرحومه بشری فلکی از داوران ممتاز قرآن کریم بود که سال ها عمر خود را صرف قرآن کریم به خصوص در بخش وقف و ابتداء و تجوید کرد و داوری چندین دوره از مسابقات قرآن کریم را برعهده داشت.
تجلیل از خانواده قرآنی سرهنگ دوم پاسدار شهید مصطفی محمدنژاد از دیگر برنامه های اختتامیه چهلمین دوره مسابقات قرآن در ارومیه بود؛ وی در هشتم مهر سال 1393 در درگیری با اشرار در منطقه خوی به درجه رفیع شهادت نائل شد و از حافظان قرآن و مداحان اهل بیت (ع) بود.
در ادامه آئین اختتامیه چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم در بخش خواهران از بخش اول فراخوان جشنواره ملی مشکات نیز رونمایی شد؛ این طرح به منظور ترویج و تبیین مفاهیم قرآن کریم از طریق تولید و ترویج آثار هنری و سینمایی تولید شده در خصوص آثار هنری، پویانمایی و قصه های قرآنی طراحی شده است.
حجت الاسلام والمسلمین ناصر جوانبخت، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در آئین اختتامیه چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم نشان میزبانی چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم را به مدیرکل اوقاف و امور خیریه اراک اعطا کرد.
به گزارش ایرنا در ادامه آئین اختتامیه میزبانی سه دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم در سال های 1398، 1399 و 1400 شمسی بر اساس قرعه کشی به ترتیب به استان های اصفهان، خراسان رضوی و تهران محول شد.
8137/3072
** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.