به گزارش ایرنا کریم حسین زاده در جلسه هماهنگی اجرای طرح ملی توسعه چالدران با اعلام اینکه این شهرستان بعد از شهر قلعه گنج کرمان به دلیل داشتن شاخصه های لازم برای توسعه و رفع محرومیت تنها شهرستان اولویت دار اجرای این طرح در کل کشور است.
وی از اسقرار اکیپ مطالعاتی و پژوهشی بنیاد علوی طی مهرماه امسال در این شهرستان خبر داد و گفت: این اکیپ فعالیت های خود را در قالب های تعریف شده برای رفع محرومیت این شهرستان کارش را آغاز می کند.
فرماندار شهرستان چالدران با اشاره به پتانسیل ها و ظرفیت های موجود در این شهرستان در زمینه های گردشگری، کشاورزی، دامپروری، صنعت معدن، صنایع دستی و قالی بافی، گفت: طرح مشارکتی سرمایه گذاری با بنیاد علوی در راستای ایجاد اشتغال، رفع مشکلات و موانع طرح های راکد و نیمه فعال در این شهرستان اجرا می شود.
وی افزود: با اجرای طرح ملی توسعه چالدران شاهد شکوفائی این منطقه در اکثر زمینه ها خواهیم شد.
حسین زاده با بیان اینکه این شهرستان آمادگی لازم در جهت همکاری با کارشناسان و مشاوران بنیاد علوی را دارد، اضافه کرد: مردم چالدران باید مطالبه‌ گری کرده و با مشارکت اقتصادی به پیشرفت و توسعه‌ی شهرستان کمک کنند.
مدیر طرح ملی توسعه چالدران نیز در این جلسه با تأکید بر اینکه بنیاد علوی، آبادانی و پیشرفت را در همه ابعاد دنبال می‌کند، اظهار کرد: این بنیاد در اولین گام نسبت به آماده سازی بستر برای حضور مردم اقدام و همین امر موجب مشارکت مردم در توسعه و آبادانی منطقه می شود.
حبیبی با اعلام اینکه مقدمه اجرای این طرح بر اساس تفاهم نامه منعقد شده بین وزارت کشور و بنیاد علوی فراهم شده است، افزود: مطالعات اجرای این طرح در آینده نزدیک در چالدران آغاز می شود.
وی اضافه کرد: این بنیاد در راستای اشتغالزایی و رفع محرومیت برای کارآفرینان مناطق محروم و روستائی تسهیلات با کارمزد کم پرداخت می شود، به طوری که از مجموع 18 درصد تسهیلات فقط سه درصد آن از سوی کارآفرین پرداخت شده و مابقی کارمزد از سوی بنیاد علوی، دفتر مناطق محروم ریاست جمهوری و استانداری پرداخت می شود.
در ادامه این جلسه حاضران از ظرفیت های شهرستان چالدران بازدید کردند. چالدران با بیش از 45 هزار نفر جمعیت در شمال آذربایجان غربی قرار دارد.
7125/ 3072
** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.