به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، محمدحضرت پور دیشب در آیین مسابقات آشیق های آذربایجان در پنجمین جشنواره ملی انگور که در دهکده ساحلی چی چست ارومیه برگزار می شود امید است که در زمان آینده، کارهای ناقص و نیمه تمام شهری به سرانجام رسیده و ارومیه به جایگاه واقعی خود که همانا نگین شهرهای ایران و تبدیل آن به یک شهر بین المللی استَ، برسد.

وی با اشاره به اجرای موسیقی آشیقی در جشنواره ملی انگور ارومیه ضمن تقدیر از آنها افزود: بی شک این نوع موسیقی که برگرفته از فرهنگ، ادبیات و موسیقی فولکور و کهن آذری است باید احیاء شود.

شهردار ارومیه با تاکید بر اینکه ایجاد شور و نشاط در بین مردم یکی از اهداف اصلی جشنواره انگور است تصریح کرد: از سوی دیگر کمک به معیشت مردم و اقتصاد شهر، از سایر اهداف برگزاری این جشنواره محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه دهکده گردشگری چی چست ارومیه در نوع خود در شمال غرب کشور بی نظیر بوده و هدف گذاری آن این است که در شعاع ۲۵۰ کیلومتر به جذب گردشگر بپردازد افزود: بی شک این مجموع فخر استان آذربایجان غربی و شهر ارومیه بوده و در این رابطه در چند روز گذشته تعداد هشت هزار و ۲۰۰ نفر مسافر از اقصی نقاط مختلف استان و کشور در هتل ها و مهمانسراهای شهر مستقر شده اند.

شهردار ارومیه پروژه های دهکده گردشگری چی چست را فضای مناسبی برای تفریح مدیریت شده نسل جوان توصیف کرد و تصریح کرد: جذابیت فضاهایی مثل چی چست جوانان را از تفریح های کاذبی مثل قلیان کشیدن و اعتیاد دور می کند و آنان را خانواده محور می کند.

حضرت پور گفت: بنابر گزارش پلیس راه و پلیس راهنمایی رانندگی استان، ۴۰درصد از خودروهایی که جمعه و شنبه در ارومیه تردد داشتند، از شهرستان های دیگر بوده که این خود نشان دهنده رسیدن شهرداری ارومیه به اهداف خود که همانا جذب گردشگر بوده، رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته، صادرات انگور در شهر ارومیه ۵ هزار تن بوده که امروز به ۴۰ هزار تن در طول پنج سال گذشته رسیده است اظهار داشت: در این رابطه سالانه ۲۸۶ هزار تن انگور در ۴۵ نوع تولید می شود، هر چند که امسال هزار تن از تولیدات انگور به سبب سرمازدگی کاهش یافته اما این مسئله به عنوان یک فرصت قلمداد می شود چون تاجران از #باکو برای خریداری انگور و فروش آن به کشور روسیه، به ارومیه آمده اند.

شهردار ارومیه خاطر نشان کرد: با وجود اینکه انگور ارومیه در تولید در رتبه چهارم کشور قرار دارد اما امروز رتبه نخست صادرات کشور ایران از بابت انگور و مشتقات آن برای ارومیه است.

وی در پایان با اشاره به دلایل تاخیر در افتتاح شهربازی ارومیه افزود: در این رابطه متاسفانه درآمد شهرداری ارومیه از اردیبهشت ۹۳ تاکنون به یک دهم کاهش یافته تا جایی که در سه ماهه گذشته، حقوق کارگران شهرداری پرداخت نشده چون اقتصاد کشور در بخش مسکن در رکود بوده و تمامی درآمد شهرداری از قبال پروانه، تراکم فروشی و فروش زمین است.

شهردار ارومیه تاکید کرد: اگر امروز منابع کافی دست شهرداری بود پروژه تقاطع غیرهمسطح آذربایجان با تاخیر روبرو نمی شود و در عرض شش ماه به بهره برداری می رسید.

حضرت پور گفت: آمار صدور پروانه در سال ۹۲ که ۴۰ هزار و ۸۰۰ بود هم اکنون به هزار و ۶۰۰ پروانه رسیده است.

شهردار ارومیه در پایان اظهار امیدواری کرد با مشارکت مردمی در پرداخت عوارض و مطالبات شهرداری و همکاری با شهرداری در جنبه های مختلف بتوانیم به افق ۱۴۰۴ شهر ارومیه دست یابیم.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 739287
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.