عزیز سهندی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این پایگاه ها 57 پایگاه ثابت در میادین و مکان های برگزاری نماز جمعه و 656 پایگاه نیز سیار است.
وی اظهار کرد: علاوه بر پایگاه های ثابت و سیار، یک هزار و 67 پایگاه نیز در مدارس و 29 پایگاه در مراکز نیکوکاری برای جمع آوری کمک های مردمی در نظرگرفته شده است.
وی اضافه کرد: امسال جشن عاطفه ها با شعار 'مهر در انتظار همدلی' همزمان با سراسر کشور در روزهای 23 و 24 شهریور در استان برگزار می شود.
وی ادامه داد: 19 مهرماه سال جاری نیز پایگاه های جشن عاطفه ها در مدارس مستقر می شود تا کمک های دانش آموزان را برای همکلاسی های کم بضاعت خود جمع آوری کند.
وی بیان کرد: امسال 250 هزار پاکت نیز در مدارس آذربایجان غربی برای جمع آوری کمک های مردمی توزیع می شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی گفت: کمک های جمع آوری شده از هر مدرسه در بین دانش آموزان نیازمند آن مدرسه هزینه می شود.
سهندی با اشاره به جمع آوری چهار میلیارد ریال کمک مالی از مدارس استان در سال گذشته افزود: سال گذشته 19 میلیارد ریال کمک مردمی نیز در جشن عاطفه ها جمع آوری شده بود.
وی اضافه کرد: در حال حاضر 14 هزار دانشجو و دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد آذربایجان غربی هستند.
به گزارش ایرنا، جشن عاطفه ها هر سال همزمان با آغاز سالتحصیلی در کشور برگزار می شود.
کمیته امداد امام خمینی (ره) از اسفندماه سال 1357 فعالیت خود را با فرمان امام راحل برای رسیدگی به وضعیت محرومان و کمک به آنها از طریق دریافت کمک های مردمی آغاز کرد و 38 سال از فعالیت این نهاد می گذرد.
در سال های نخست، وظیفه این نهاد تنها کمک مادی به مددجویان و متقاضیان بود ولی در سال های اخیر، وظایف دیگری نیز به این نهاد محول شده که ارائه کمک های مشاوره ای و تسهیلات خودکفایی بخشی از این وظایف است.
2093 /8137** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.