به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، رسول سعیدیان مدیر جهادکشاورزی شهرستان سردشت در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: جشنواره امسال برای معرفی این شهرستان سردشت به عنوان قطب تولید انگور دیم و همچنین شناساندن خواص انگور سیاه و مصارف مختلف آن برگزار می‌شود.
وی معرفی ظرفیتهای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی سردشت، بازاریابی و شناساندن این نوع از انگور سردشت به عنوان یک محصول ارگانیک را از دیگر اهداف برگزاری جشنواره‌ی انگور سردشت برشمرد و افزود: مطالعات تولید شربت انگور سیاه و مویز سردشت صورت گرفته ولی برای تولید انبوه آن نیاز به سرمایه‌گذاری است.

مدیر جهادکشاورزی سردشت در بیان خواص پزشکی انگور سیاه تصریح کرد: انگور "رشه" علاوه بر پوست سیاه دارای گوشت سیاه نیز می‌باشد و این به معنای رنگدانه‌دار بودن این نوع از انگور است.
وی افزود: انگور سیاه حاوی "آنتوسیانین" و "رزرواترول" است که باعث می‌شود این انگور خواص ضدسرطان داشته و عامل کاهش بیماریهای قلبی و عروقی باشد.

شایان ذکر است در سردشت سالانه ۲۵ هزار تن انگور سیاه تولید می‌شود که بیشتر به مصرف تازه‌خوری رسیده و کمتر از ۴ هزار تن هم در یک کارخانه‌ی فصلی به کنسانتره تبدیل می‌شود.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 739236
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.