رئیس دانشکده فنی و حرفه ای قاضی طباطبایی ارومیه گفت: یکی از راهکار های رفع معضل بیکاری، توجه به دانشگاه فنی و حرفه ای است. 
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، یعقوب پور اسد در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز در سالن جلسات دانشگاه فنی و حرفه ای قاضی طباطبایی ارومیه برگزار شد با بیان اینکه متاسفانه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در ایران به دلیل عدم مهارت کافی توان حضور در بازار کار را ندارند اظهار کرد: در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای در کنار فراگیری تئوری رشته مورد نظر با برپایی کارگاه‌ها و آموزش عملی مهارت‌های شغلی به دانشجویان آموزش داده می‌شود که شانس آنان را برای رقابت در بازار کار برای یافتن شغل مناسب افزایش می‌دهد. 
وی با اشاره به اینکه تعداد شعبه‌های مرکزی دانشگاه فنی و حرفه‌ای 170 مرکز است خاطر نشان کرد: از بین این 170مرکز ، 160  آموزشکده و 10  دانشکده هستند که دانشکده فنی و حرفه‌ای قاضی طباطبایی ارومیه موفق به کسب مجوز قبل از دانشکده تبریز شده است.
پور اسد تعداد دانشجویان این دانشکده را ۳ هزار و 300 نفر عنوان کرده و تصریح کرد: این تعداد با توجه به پذیرش دانشجویان جدیدالورود در مهرماه افزایش می یابد.
وی ادامه داد: امسال ظرفیت دانشکده فنی و حرفه‌ای دو هزار نفر است که پیش‌بینی می‌شود 50 درصد آن محقق شود.
وی با بیان اینکه هدف از برگزاری برنامه های فرهنگی در این دانشگاه تقویت اتحاد و همدلی بین اقوام و مذاهب مختلف است افزود: با توجه به مراسم اخیر نکوداشت شهدای ترور 8 شهریور که در این دانشگاه برگزار شد، حضور محمد رضا باهنر، حجت الاسلام غلامرضا حسنی و ماموستا عبد القادر بیضاوی در این مراسم مایه افتخار استان بوده و حضور چنین چهره های برجسته ریشه های اتحاد و همدلی را بیش از پیش محکم تر می سازد.
رئیس دانشکده فنی و حرفه ای قاضی طباطبایی ارومیه در ادامه گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای قاضی طباطبایی در نظر دارد علاوه بر برگزاری برنامه‌های فرهنگی برنامه‌هایی را با رویکرد واکاوی چالش‌ها و مشکلات شهری مانند علل خشکی دریاچه ارومیه، کم لطفی مسئولان به آن و بیکاری  ترتیب دهد، همچنین برنامه‌های علمی دانشجومحور از جمله سمینار ارتباط صنعت با دانشگاه از برنامه‌های آینده این دانشگاه در سال جاری است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.