علیرضا شیخی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 13 هزار و 400 واحد مسکونی از ابتدای سال جاری تاکنون در آذربایجان غربی به شبکه گازرسانی کشور متصل شده که دستاوردی بی نظیر برای مدتی کمتر از 6 ماه در استان به شمار می رود.
وی اضافه کرد: در صورت همکاری نهادها و دستگاه های اجرایی و تامین به موقع اعتبارات، سرعت گازرسانی به روستاها در آذربایجان غربی بیش از این نیز خواهد بود و روستاهای بیشتری صاحب گاز طبیعی می شود.
وی اظهار کرد: روند گازرسانی به روستاها در استان با جدیت در حال انجام بوده و هشت هزار و 650 انشعاب از 10 هزار انشعاب نصب شده در استان از ابتدای سال تاکنون مربوط به بخش روستایی است.
مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی بیان کرد: در هفته دولت امسال 50 روستای استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند و عملیات گازرسانی به 79 روستای دیگر آغاز شد.
شیخی گفت: برای بهره مندی این 50 روستا از نعمت گاز طبیعی 370 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی افزود: برای آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به 79 روستای استان نیز اعتبار 580 میلیارد ریالی در نظر گرفته شده است.
وی اضافه کرد: در مجموع با اتصال 50 روستای استان به شبکه گازرسانی کشور و همچنین بهره برداری از طرح هایی که عملیات اجرایی آنها در هفته دولت آغاز شده است، 16 هزار خانوار روستایی از این نعمت بهره مند می شود.
به گزارش ایرنا، نزدیک به 100 درصد خانوارهای شهری و بیش از 65 درصد خانوارهای روستایی آذربایجان غربی از نعمت گاز برخوردار است و با اتمام طرح های اجرایی در هفته دولت امسال و در دست اجرا، این رقم به بیش از 72 درصد می رسد.
جمعیت روستایی آذربایجان غربی حدود یک میلیون و 100 هزار نفر است.
8137/3072
** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.