سمیه زارع در جلسه بررسی مشکلات بیماران و انجمن ام اس که صبح امروز با حضور خیرین و پزشکان در سالن جلسات فرهنگسرای قرآن و عترت برگزار شد اظهار کرد: در حال حاضر سه هزارو ۸۰۰ نفر در استان به بیماری ام اس مبتلا هستند که از این تعداد بیش از ۲ هزار بیمار مختص ارومیه است.

و ی ادامه داد: هر ساله حدود ۱۰ درصد، چیزی نزدیک به ۳۰۰ نفر به این جمعیت افزوده می شود که این رقم در آذربایجان غربی با سرعت بسیار بالایی در حال افزایش است.

زارع تصریح کرد: از ابتدای سال ۹۶ تا به امروز ۱۲۰ نفر مبتلا به ام اس در استان به ثبت رسیده است که این تعداد قشر عظیمی از سرمایه های جامعه هستند که باید آنها را بازیافت و یا با شرایط جدید در جامعه از نوشناخت.

وی عدم منابع مالی و توانایی مالی برای درمان و حتی ادامه زندگی را یکی از مشکلات بیماران ام اس عنوان کرده و افزود: متاسفانه اکثر مبتلایان به دلیل عدم توانایی حرکتی و شدت بیماری نمی توانند به کار و تامین هزینه خانواده خوب بپردازند و به این جهت دچار مشکلات مالی جدی جهت درمان و تامین معاش خانواده بوده که این امر توجه جدی مسئولان و خیرین استان را می طلبد.

مدیر عامل انجمن ام اس آذربابجان غربی با اشاره به اینکه مبتلایان به این بیماری در حد مطلوب مورد توجه و حمایت دولت و خیرین قرار نگرفته اند، خاطر نشان کرد: با توجه به سیر صعودی آمار مبتلایان به ام اس در کشور و با توجه به اینکه آذربایجان غربی در منطقه قرمز بحران شیوع ام اس در کشور قرار دارد، برای خیل عظیم این بیماران که اکثریت قشر جوان را شامل می شود برنامه ریزی و توجه مسئولان استانی و کشوری را طلب می کند.

در ادامه این جلسه رسول اصغر زاده، عضو شورای شهر ارومیه مبتلایان به بیماری ام اس را عضو مهم و قشر عظیمی از سرمایه های این کشور عنوان کرده و گفت: تمامی اقدامات لازم جهت حمایت از انجمن ام اس و همچنین حمایت از بیماران و خانواده های آنها از طریق شورای شهر بررسی و مطالبات آنها تامین خواهد شد.

عیسی محمدی، پزشک و یکی از خیرین انجمن ام اس در این جلسه به عدم تحت پوشش بیمه ای این بیماران و درمان آنها خاطر نشان کرد: متاسفانه داروهای داخلی به دلیل تاثیر گذاری کمتر در بیماران کمتر مورد استفاده قرار گرفته و داروهای خارجی جایگزین آنها شده ، که متاسفانه بیماران قدرت تهیه دارو ها و مکمل های خارجی را به دلیل هزینه آزاد و گران قیمت بودن آنها ندارند که این امر نیز باید مورد توجه دانشگاه علوم پزشکی و بیمه در استان قرار گیرد.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 737867
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.