به گزارش ایرنا قربانعلی سعادت روز شنبه در آئین اختتامیه چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در ارومیه افزود: برگزاری اربعین مسابقات سراسری قرآن در نظامی که امام خمینی (ره) آن را با محوریت معارف اسلامی بنیانگذاری کرده، نشان دهنده توجه جدی مسئولان به توسعه فعالیت های قرآنی و نشر احکام الهی است.
به گفته وی با وقوع انقلاب اسلامی، قرآن و علوم قرآنی در آذربایجان غربی محور توجه قرا گرفته است و در زمان حاضر نخبگان قرآنی بسیاری در این استان تربیت می شوند.
به گزارش ایرنا، در ادامه این آئین بیانیه هیات داوران چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن در حسینیه ثارالله ارومیه قرائت شد.
در متن این بیانیه آمده است: حضور در محضر حضرت قرآن عزیز، این مائده سراسر نور، رحمت، برکت و شفا توفیقی الهی است که ارزانی مؤمنان شده است و برگزاری مسابقات، حضور و شرکت در این تسابق الخیر از جمله شعائر الهی است که فقط اهل تقوا به باطن آن راه پیدا می‌کنند و به عنوان برترین‌ها منتخب می‌شوند.
در ادامه این بیانیه آمده است: جمع هیات داوران که توفیق خدمت در بخش‌های مختلف قضاوت را یافته‌اند از میزبانی مردمی غیور و مسئولان آذربایجان غربی تقدیر و تشکر می‌کنند.
همچنین جامعه قرآنی کشور با صدور بیانیه ای جنایت نسل کشی مسلمانان در میانمار را همزمان با آدین اختتامیه چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم محکوم کرد.
در این بیانیه آمده است: ما قاریان، حافظان، مدرسان و مبلغان کتاب قرآن این روزها در شرایطی کنار یکدیگر ایام مسابقات سراسری را طی می‌کنیم که در خارج از مرزهای کشورمان، مدافعانی هستند که از جان و مال و نوامیس مملکت در مقابل وحشی‌گری غرب و عوامل آن ایستاده و با خون خود مرزهای جمهوری اسلامی ایران را حراست و پاسداری می‌کنند.
در ادامه متن بیانیه آمده است: ضمن اینکه نسل‌کشی مردم مظلوم و مسلمان میانماری را توسط عوامل خودفروخته و فریب‌خورده غربی‌ها محکوم می کنیم، هم‌ قسم می‌شویم تا صدای مظلومیت آنان را به گوش دیگر قاریان و حافظان و اساتید و معلمان و مردم مسلمان جهان برسانیم.
چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از روز شنبه هفته گذشته /11 شهریورماه/ در حسینیه ثارالله ارومیه آغاز شده است و امروز با برگزاری آئین اختتامیه، بخش برادران این رقابت ها به پایان می رسد؛ مسابقات رشته های مختلف بخش خواهران فردا /یکشنبه/ آغاز می شود و تا 26 شهریورماه جاری ادامه می یابد.
8137/3072
** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.