دبیر جشنواره انگور ارومیه گفت: برگزاری جشنواره انگور به اقتصاد شهر ارومیه کمک شایانی می کند.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی ناصررکاب در جمع خبرنگاران افزود: رونق صنعت توریسم و شناساندن جاذبه های طبیعی و دیدنی استان از طریق چنین جشنواره علیی در رونق اقتصادی شهر و استان موثر خواهد بود.
وی با بیان اینکه پنجمین جشنواره انگور از ۱۶تا ۲۴ شهریور در دهکده ساحلی چی چست ارومیه برگزار می شود تصریح کرد: افتتاحیه جشنواره از ساعت ۵:۳۰عصر روز پنجشنبه باحضور مسولین کشوری ،استانی و مهمانان خارجی برگزارمی شود.
رکاب با اشاره به برنامه های جنبی جشنواره انگور اظهار کرد: با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه و کمیته فرهنگی مسابقه اشپزی از مشتقات انگور، مسابقه خوشنویسی، مسابقات والیبال و کشتی محلی و نقاشی در کنار برگزاری جشنواره انگور اجرا می شود.
دبیر جشنواره انگور ارومیه گفت: جشنواره خوش نوا با مدیحه سرایی ۳۰مداح اهل بیت نیز از سایر برنامه های پنجمین جشنواره انگور است.
رکاب با بیان اینکه امسال از هنرنمایی ۴۵عاشیق استان در جشنواره انگور بهره مند می شویم اظهار کرد: کنسرتی هم با استفاده از ۵خواننده توانای استان در محوطه جشنواره در دهکده ساحلی چی چست هنرنمایی خواهند کرد.
وی افزود: درکنار کلیه برنامه های فرهنگی، امسال جشن بزرگترین خوشه انگور نیز برگزار می شود.
رکاب با بیان اینکه امسال درنظر داریم از سوی شهرداری برای برگزاری جشنواره هزینه ای نشودگفت: شعار خودکفایی در برگزاری جشنواره انگور عملیاتی می شود.
وی با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره انگور در ارومیه تصریح کرد: حفظ سنت و ایین نیاکان، بالابردن پتانسیل صنعت توریست و حمایت از کشاورزان و باغداران استان بخشی از اهداف برگزاری جشنواره است.
دبیر جشنواره انگور ارومیه با بیان اینکه درراستای حمایت از باغداران برای عرضه محصولات انگور تولیدی در استان در جشنواره مذکور غرفه هایی برای عرضه انگور باغداران در نظر گرفته شده است گفت: سال گذشته نیز درهمین راستا ۲۰غرفه برای ارایه انگورباغداران تدارک دیده شده بود ک متاسفانه استقبال چندانی نشد.
وی با اشاره به دستاوردهای برگزاری جشنواره انگور طی سالهای گذشته  افزود:  بالا بردن قیمت انگور خریداری شده توسط کارخانجات از باغداران، افزایش توریست به داخل استان بخشی از دستاوردهای این جشنواره بوده که سال گذشته ۱۵۰هزار نفر از جشنواره بازدید  کرده که از این تعداد ۳۰هزارنفر از سایر استانها بودند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.