دبیر بیست و نهمین جشنواره تئاتر آذربایجان غربی شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 'قاراپاپاق گلینی' به نویسندگی علی صابر رضایی و کارگردانی مشترک علی صابر رضایی و حسن رجبی از ارومیه به مدت 70 دقیقه و 'آناتومی تنهایی' نیز به نویسندگی و کارگردانی حامد محبی از ارومیه به مدت 40 دقیقه به روی صحنه رفت.
علیرضا نوروزی افزود: 'شب نامه' به نویسندگی بهزاد آقا جمالی و کارگردانی مشترک نوید پیروز نیا و پیمان سلیمانی از ارومیه به مدت 45 دقیقه و 'دامغالی دنیز' به نویسندگی و کارگردانی 'اکبر محمدی' از نقده به مدت 30 دقیقه همچنین در نخستین روز بیست و نهمین جشنواره تئاتر آذربایجان غربی به اجرای عمومی درآمد.
وی اضافه کرد: 'قاراپاپاق گلینی' یک نمایش فولکلوریک با مضمون دفاع از وطن و 'آناتومی تنهایی' یک تئاتر تجربی با مضمون تنهایی انسان ها بود.
وی ادامه داد: نمایش 'شب نامه' با مضمون یادآوری نقش برجسته زنان در مدیریت خانواده و 'دامغالی دنیز' نیز یک تئاتر بی کلام با موضوع وضعیت نگران کننده دریاچه ارومیه بود که در نخستین روز این جشنواره به اجرای عمومی درآمد.
نوروزی بیان کرد: جلسه نقد و بررسی تئاترهای به اجرا درآمده با حضور کارگردانان نمایش های اجرا شده و کارشناسان حوزه تئاتر در حاشیه این جشنواره پس از هر نمایش برگزار شد.
به گزارش ایرنا، جشنواره تئاتر آذربایجان غربی از روز سه شنبه تا پنجشنبه، 16 شهریور سال جاری در ارومیه برگزار می شود.
'بمناسبت ورود اشکان' به نویسندگی ' پوریا کاکاوند' و کارگردانی سامان حسن زاده، 'کافه سایه' به نویسندگی ابراهیم عادل نیا و کارگردانی مهرداد سعادت، 'شب نامه' به نویسندگی بهزاد آقا جمالی و کارگردانی مشترک نوید پیروز نیا و پیمان سلیمانی، 'آناتومی تنهایی' به نویسندگی و کارگردانی حامد محبی، 'قاراپاپاق گلینی' به نویسندگی علی صابر رضایی و کارگردانی مشترک علی صابر رضایی و حسن رجبی نمایش هایی است که از ارومیه به جشنواره تئاتر آذربایجان غربی راه پیدا کرده اند.
'لطفا بیدارشو دکتر' به نویسندگی و کارگردانی 'فریبرز یاریجانی' از میاندوآب، 'دامغالی دنیز' به نویسندگی و کارگردانی 'اکبر محمدی' از نقده و 'گاوهایی که یک هدف بزرگ داشتند' به نویسندگی 'رسول بانگین' و کارگردانی 'کوروش انتظاری' از پیرانشهر در این جشنواره حضور دارد.
7129/3072 خبرنگار: توحید محمودپور انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.