علی نوری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای ماده 88 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت که در راستای آن باید اماکن ورزشی دولتی به بخش خصوصی اجاره داده شود، سودی به حال ورزش نداشته و خود مانع بزرگی بر سر پیشرفت رشته های ورزشی شده است.
وی ادامه داد: نبود سالن ورزشی منجر شده تا ورزشکاران این رشته در تمرین های خود دچار مشکل شوند و از برخی تمرین ها صرفه نظر کنند که این خود مانع حضور ورزشکاران در مسابقات کشوری شده است.
وی افزود: در رتبه بندی سالیانه هیات های ووشوی استان ها، آذربایجان غربی به دلیل نداشتن سالن ورزشی 60 نمره منفی گرفت و رتبه 23 را کسب کرد در حالی که اگر سالن اختصاصی داشت، می توانست به رتبه 18 صعود کند.
رئیس هیات ووشو آذربایجان غربی با اشاره به ورزشکاران فعال این رشته در استان گفت: 2 هزار ورزشکار زن و مرد، 60 داور در سطوح مختلف و 40 مربی فعال ووشو در این استان فعالیت می کنند.
نوری اظهار کرد: استعداد ورزشکاران این رشته در استان بسیار بالاست و 2 بازیکن جهانی و یک داور بین المللی نیز جزو افتخارات این استان در این رشته ورزشی به شمار می رود.
وی با تاکید بر اینکه 14 شهرستان استان دارای هیات ووشو و سه شهرستان پلدشت، ماکو و شوط فاقد این هیات ورزشی است، ادامه داد: فعال کردن هیات ووشو در این شهرستان ها پیگیری می شود.
وی با اشاره به برنامه ها و فعالیت های سال جاری این هیات، گفت: برگزاری مسابقات استانی ووشو در ارومیه و حضور در مسابقات کشوری بزرگسالان، جوانان و نوجوانان در آبان و بهمن ماه جاری در تهران از اهم برنامه های این هیات در سال جاری است.
به گزارش ایرنا هیات ووشو آذربایجان غربی سال 1395 رتبه 23 کشوری را در کسب کرده است، و ورزشکاران این رشته در سال گذشته 60 مدال استانی، کشوری و بین المللی را از آن خود کردند؛ این هیات از سال 1371 در آذربایجان غربی فعال شده است.
ووشو که مرکب از 2 کلمه 'وو' و 'شو' به معنی هنر رزم است، ورزش رزمی ملی کشور چین به شمار می رود که در آن انواع مختلف حرکت ها برای سلامتی جسم و روح و دفاع شخصی در نظر گرفته شده‌ است.این رشته ورزشی نه تنها یک ورزش سنتی، بلکه عناصر فلسفی، اخلاقی، زیباشناسی، پزشکی و نظامی را نیز در بر دارد.
هدف فنون رزمی ووشو ناتوان کردن و زیان رساندن به دشمن است و از این رو ووشو یکی از شیوه های تمرینی مهم ارتش های چین باستان بوده و حتی امروزه نیز در تمرین های پلیس و نیروهای مسلح ارتش نیز مورد استفاده قرار می گیرد.
این هنر رزمی در 2 بخش ساندا و تالو برگزار می‌شود و تمام فنون رزمی خود را حفظ کرده اما به دلیل محدودیت های قوانین مسابقه، ورزش ووشو بر اصل زیان نرساندن به حریف متکی است.
این رشته ورزشی از سال 1368 رسما تحت پوشش فدراسیون های مختلف از جمله تکواندو، کاراته، دفتر جهاد تربیت بدنی و فدراسیون کونگ فو، ووشو رزم آوران شروع کرد و از اسفند 1382 ووشو فعالیت خود را در قالب فدراسیون مستقل ادامه می دهد.
8135/ 3072
** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.