به گزارش ایرنا دکتر جواد آقازاده روز چهارشنبه در آئین افتتاح این کنگره بین المللی افزود: مدرسه طب این شهر در سال 1835 میلادی شکل گرفته و پس از آن در دوره های متعدد کلاس های آموزشی راه اندازی شده است.
به گفته وی در سال 1880 میلادی، دکتر جوزف کاکران تربیت دانشجوی طب در ارومیه را آغاز کرد و در مدت کوتاهی موفق به تربیت 36 پزشک شد.
وی اضافه کرد: نخستین بیمارستان ارومیه 140 سال پیش راه اندازی شده است و جزو اولین بیمارستان ها در کشور به شمار می رود.
وی با اشاره به اینکه سال 1892 میلادی نخستین سال تربیت پرستار در ارومیه است، اظهار کرد: در سال 1931 نیز نخستین دانشکده رسمی پرستاری در این شهر راه اندازی شد که مهمترین کار در راستای تربیت پرستاران به صورت علمی و با آخرین روش های دانشگاهی بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: این استان همواره در حوزه پزشکی و پرستاری در دنیا سرآمد بوده و امیدواریم برگزاری چنین همایش هایی بتواند زمینه رشد روزافزون حوزه پرستاری را در کشور و استان موجب شود.
دبیر علمی کنگره بین المللی پرستاری نیز در این همایش با اشاره به ارسال 420 مقاله علمی به دبیرخانه این کنگره افزود: در بخش اساتید 36 سخنران و 202 پوستر و در بخش دانشجویی نیز 11 سخنران و 40 پوستر مورد قبول واقع شده است.
حسین حبیب زاده اظهار کرد: این کنگره توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی و با همکاری سازمان نظام پرستاری، انجمن علمی پرستاری، فرهنگستان علوم پزشکی ایران، موزه علوم پزشکی ایران، دانشکده های پرستاری و مامایی منتخب کشور و سازمان های همکار خارج از کشور (EMRO_ ICN_ WHO) برگزار می شود.
به گزارش ایرنا این کنگره به مدت سه روز در سالن همایش های بانک صادرات ارومیه برگزار می شود و در آن مقالاتی در مباحث مختلف پرستاری و آموزش آکادمیک، توسعه نهادهای حرفه ای پرستاری، توسعه پرستاری در گذشته، حال و آینده، نقش پرستاری حرفه ای در ارائه خدمات در سطح جامعه، اجتماعی شدن و جهانی شدن حرفه پرستاری، چشم انداز توسعه پرستاری و آینده پژوهی، چالش های حرفه ای شدن پرستاری، هویت و حرفه پرستاری، صلاحیت و شایستگی حرفه ای و توسعه اخلاقی در حرفه پرستاری ارائه می شود.
2093/3072
** خبرنگار: صابر چهرقانی ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.