مدیرکل کمیته امداد آذربایجان غربی از مساعدت 27میلیارد تومانی مردم و خیرین استان به نیازمندان  در 5ماهه نخست امسال خبرداد.
به گزارش  ایسنا منطقه آذربایجان غربی عزیز سهندی در همایش تجلیل از 300حامی و خیر نیکوکار آذربایجان غربی گفت: در 5ماهه نخست امسال 27 میلیارد تومان توسط خیرین و مشارکت های مردمی به نفع ایتام و نیازمندان جمع آوری و هزینه شده است که این رقم در مقایسه با 5 ماهه نخست سال گذشته  درحدود 15 درصد افزایش داشته است.
وی دو ماموریت ویژه کمیته امداد را توسعه فرهنگ انفاق و سازماندهی مساعدت های خیرین عنوان کرد و افزود : در حال حاضر از جمعیت 3میلیون و 300هزار نفری استان در حدود 250هزار نفر به صورت سازمان یافته با کمیته امداد امام خمینی(ره) همکاری دارند که سعی داریم با توسعه بیشتر فرهنگ انفاق و جلب هرچه بیشتر اعتماد مردم این رقم را افزایش دهیم.
سهندی در خصوص توانمند سازی افراد تحت پوشش کمیته امداد در آذربایجان غربی نیز گفت: کمیته امداد براساس تعهدی که دارد همه ساله باید 10درصد از مددجو های خود را از طریق توانمند سازی این افراد کاهش دهد که در همین راستا در سال95، 6هزار خانواده از طریق طرح توانمند سازی از پوشش کمیته امداد خارج شده اند.
مدیرکل کمیته امداد آذربایجان غربی همچنین به عملکرد خوب استان در زمینه های مختلف از جمله جمع آوری زکات و صدقه نیز اشاره کرد و گفت: به همت مسئولین استانی استان ما توانست در بحث صدقات رتبه 3 کشوری، در زکات رتبه دوم کشوری را کسب کرده و در زمینه اکرام ایتام جز 10 استان برتر انتخاب شود.
سهندی فقر را به عنوان فاصله یک زندگی از زندگی مفرح جامعه تعریف کرد و افزود: موضوع فقر در استان به قدری عمیق و گسترده است که مساعدت های فراوان دولت و خیرین نیکوکار و نیز حضور 7هزار امدادگر در استان همچنان جوابگوی نیازها نیست و نیازمند همت هرچه بیشتر مسئولین و خیرین بزرگوار هستیم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.