محمد میرزابیگی روز پنجشنبه در حاشیه کنگره بین المللی ' پرستاری و حرفه ای شدن' در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در ارومیه افزود: حدود 17 هزار نفر از این تعداد به استخدام مراکز دولتی درآمدند و مابقی در مراکز درمانی بخش خصوصی مشغول به کار شدند.
به گفته وی در حال حاضر حدود 140 هزار پرستار در مراکز دولتی، غیردولتی، تامین اجتماعی و موسسه های درمانی مشغول فعالیت هستند ولی این تعداد باید به بیش از 250 هزار پرستار برسد.
وی اظهار کرد: افزایش 2 برابری ظرفیت دانشکده های پرستاری در سطح کشور نیز یکی دیگر از فعالیت های مهم دولت یازدهم در توسعه کمی و کیفی بخش پرستاری به شمار می رود.
به گزارش ایرنا، کنگره بین المللی ' پرستاری و حرفه ای شدن ' با حضور اندیشمندانی از سراسر ایران و کشورهای عمان و کانادا روز گذشته/ چهارشنبه/ در ارومیه آغاز بکار کرد و فردا /جمعه، 17 شهریور 1396/ خاتمه می یابد.
امروزه «حرفه ای شدن» شاخص ترین استاندارد توسعه پرستاری در دنیاست و در سال های اخیر سازمان های پرستاری و نیز سازمان های مراقبت سلامتی در سطوح ملی بر حرفه ای شدن پرستاری توجه و تاکید کرده است.
پرستاران در سیستم بهداشتی و درمانی بخش اعظمی از نیروهای خط اول ارایه خدمات مراقبتی را تشکیل می دهند و دارای نقش های ویژگی های متعدد هستند.
2093/3072
** خبرنگار: صابر چهرقانی ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.