به گزارش ایرنا، در این آیین بر اساس رای هیات داوران در بخش بازیگران زن، الهام حیدری بازیگر نمایش آناتومی تنهایی مقام نخست را به دست آورد.
در بخش بازیگران مرد نیز، پدرام رحمانی رتبه نخست این جشنواره را به خاطر بازی در نمایش 'به مناسبت ورود اشکان' به خود اختصاص داد.
رتبه نخست نمایشنامه نویسی نیز به رسول بانگین برای نویسندگی نمایش 'گاوهایی که یک هدف دارند' تعلق گرفت.
سامان حسن زاده و پدرام رحمانی به طور مشترک به خاطر کارگردانی نمایش 'به مناسبت ورود اشکان' رتبه نخست کارگردانی را در این جشنواره کسب کردند.
میلاد ابراهیمی برای طراحی صحنه نمایش 'شب نامه'، سجاد تارگلی برای طراحی لباس نمایش 'قارا پاپاق گلینی' و پیمان سلیمانی برای طراحی نور نمایش 'شب نامه' جایزه های برتر این بخش ها را از آن خود کردند.
بر اساس رای هیات داوران، 2 اثر 'آناتومی تنهایی' به کارگردانی حامد محبی و 'به مناسبت ورود اشکان' به کارگردانی سامان حسن زاده و پدرام رحمانی به عنوان نماینده استان برای حضور در جشنواره فجر انتخاب شدند.
در این مراسم از جمال ذولقدر و فروغ رفیع زاده به عنوان بازیگران پیشکسوت تئاتر آذربایجان غربی قدردانی شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در این آیین گفت: هرچه امروز صاحب آن هستیم، مدیون رشادت دلاورمردانی چون شهیدان باکری، امینی و هزاران شهید دیگر است.
حجت الاسلام محمدباقر کریمی با اشاره به گسترش فعالیت شبکه های مجازی و رشد روز افزون فضای مجازی افزود: امروز شاهد برخی اتفاقات ناخوشایندی در فضای مجازی هستیم؛ اتفاقاتی که در شان فضای مجازی نیست.
وی ادامه داد: درشرایط کنونی به راحتی آثار مختلف هنری توسط مردم در فضای مجازی مشاهده می شود بنابراین در تولید آثار باید سلیقه ها و ذائقه های مختلف مد نظر قرار گیرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: طبق بررسی ها هر کاربر ایرانی در 18 کانال تلگرامی عضو است و بالای 80 درصد مطالبی که در شبکه های مجازی رد و بدل می شوند، تولیدی هستند بنابراین چنین فضایی کار ما و وظیفه ما را سخت تر می کند.
به گزارش ایرنا، جشنواره تئاتر آذربایجان غربی از روز سه شنبه آغاز شده بود و امروز پنجشنبه، 16 شهریور به کار خود پایان داد.
'به مناسبت ورود اشکان' به نویسندگی ' پوریا کاکاوند' و کارگردانی سامان حسن زاده، 'کافه سایه' به نویسندگی ابراهیم عادل نیا و کارگردانی مهرداد سعادت، 'شب نامه' به نویسندگی بهزاد آقا جمالی و کارگردانی مشترک نوید پیروز نیا و پیمان سلیمانی، 'آناتومی تنهایی' به نویسندگی و کارگردانی حامد محبی، 'قاراپاپاق گلینی' به نویسندگی علی صابر رضایی و کارگردانی مشترک علی صابر رضایی و حسن رجبی نمایش هایی است که از ارومیه به جشنواره تئاتر آذربایجان غربی راه پیدا کرده بود.
'لطفا بیدارشو دکتر' به نویسندگی و کارگردانی 'فریبرز یاریجانی' از میاندوآب، 'دامغالی دنیز' به نویسندگی و کارگردانی 'اکبر محمدی' از نقده و 'گاوهایی که یک هدف بزرگ داشتند' به نویسندگی 'رسول بانگین' و کارگردانی 'کوروش انتظاری' از پیرانشهر نیز در این جشنواره حضور داشت.
8135/2093 ** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.