به گزارش ایرنا علیرضا رادفر روز سه شنبه در کارگروه ثبت وقایع حیاتی آذربایجان غربی در ارومیه افزود: ثبت وقایع حیاتی از جمله مهمترین ارکان برنامه ریزی هاست و همه نهادهای مسئول باید در این خصوص اهتمام لازم را داشته باشند.
وی اضافه کرد: آذربایجان غربی حدود 2 سال قبل، رتبه مناسبی در خصوص وقایع حیاتی نداشت ولی در این مدت اقدامات خوبی در این خصوص انجام شده و رتبه استان به میزان قابل توجهی ارتقا یافته است.
وی با تاکید بر اینکه برخورداری از کادر بیمارستانی مناسب یکی از عوامل مهم در خصوص ثبت به موقع و دقیق وقایع حیاتی است، اظهار کرد: اطلاع رسانی در خصوص ثبت واقعه فوت و علت آن نیز بسیار مهم است و رسانه های ارتباط جمعی نقش مهمی در این امر دارند.
محمد حیرت انگیز، مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به موفقیت استان در بهبود روند ثبت وقایع حیاتی گفت: در پنج ماه نخست امسال ثبت به موقع وقایع حیاتی در استان به 100 درصد رسیده در حالی که این رقم در پایان سال گذشته حدود 99.8 درصد بوده است.
عزت رستم زاده، معاون مدیرکل ثبت اسناد و املاک کشور هم با بیان آماری از ازدواج و طلاق های ثبت شده در سال جاری افزود: از ابتدای سال 11 هزار و 750 مورد ازدواج و 2 هزار و 726 مورد طلاق در استان ثبت شده که به ترتیب 800 مورد کمتر و 133 مورد بیشتر از سال گذشته است.
به گزارش ایرنا سالانه بیش از 100 هزار مورد وقایع حیاتی چهارگانه در آذربایجان غربی رخ می دهد که بیشترین مورد مربوط به ولادت و کمترین مورد مربوط به فوت است.
2093/3072
** خبرنگار: صابر چهرقانی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.