به گزارش خبرنگار ایرنا، شهرستان سردشت به خاطر تعداد شهدایی که تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده به عنوان دومین شهر کشور از نظر ایثارگری و شهدا به نسبت جمعیتش شناخته شده است و گروه های جهادی امسال نیز همانند سال های گذشته برای ادای دین به شهدای این دیار راهی منطقه محروم و مرزی سردشت شدند تا در آبادانی و محرومیت زدایی از مردمان این دیار شهیدپرور ایفای نقش کنند.
امام جمعه روستای 'سیپکان' با قدردانی از زحمات چندین روزه جهادگران که در این روستا اقدام به کانال کشی به طول 210 مترمربع کرده اند، گفت: نبود کانالی برای هدایت سیلاب و آب های سطحی در فصول بارانی سال به یکی از معضلات اصلی روستا و اهالی آن تبدیل شده بود که با اقدام جهادگران بسیجی، این مشکل طاقت فرسا از دوش مردم برداشته شد.
ماموستا سلام جلفایی افزود: این جهادگران بسیجی از رشته های مختلف در گروه های انسانی، تجربی، ریاضی و فنی دانشگاه تهران از دوم تا 15 شهریور ماه امسال در 15 روستای محروم و کم برخوردار شهرستان به فعالیت های عمرانی، آموزشی، کشاورزی، دامپروری، گیاهان دارویی، دامداری، دامپزشکی، رنگ آمیزی، فرهنگ و آموزش، مستند سازی و پژوهش و غیره مشغول هستند.
محمد عبدالعلی زاده یکی از جهادگران بسیجی نیز در گفت و گو با ایرنا هدف از شرکت در اردوهای جهادی را خدمت رسانی به مردم و ادامه راه شهدا عنوان کرد و افزود: شهدا در هشت سال دفاع مقدس و در جبهه های حق علیه باطل با ایثار و استقامت در راه پایداری میهن جهاد کردند و در شرایط حاضر این وظیفه بر عهده جوانان جهادگر است.
معاون اردوهای جهادی دانشگاه تهران هم به ایرنا گفت: با گذشت 15 سال از راه اندازی کانون خدمت رسانی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران امسال و در سومین سال متوالی جهادگران این دانشگاه برای خدمت رسانی در شهرستان ها حضور یافتند که پایان سال جاری 500 نفر در قالب 30 گروه جهادی دیگر به مناطق کمتر برخوردار شهرستان سردشت اعزام می شوند.
سجاد علایی گفت: 120 نفر از برادران و 80 نفر از خواهران در قالب رشته های گوناگون دانشگاه در اردوهای جهادی شرکت دارند و در 15 روستای محروم و مرزی بخش وزینه شهرستان سردشت به خدمت رسانی می پردازند.
سجاد علایی افزود: در زمینه عمرانی طرح های کانال کشی به روستای 'آلواتان'، سیل بند به طول 210 متر در روستای 'سیپکان'، و آبرسانی به زمین های کشاورزی در روستای گرور به طول یکهزار و 100 مترمربع از طرح هایی هستند که در این مناطق در حال ساخت بوده و جزو طرح های بزرگ در فضای دانشجویی محسوب می شوند.
مسئول بخش کشاورزی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران هم به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به دغدغه اهالی بومی در زمینه کشت گیاهان دارویی، شناسایی از منطقه به عمل آمد و به این منظور از استادان کشوری و مسئولان مرتبط شهرستانی برای مشاهده دعوت به عمل آمد.
سعید علیجان زاده افزود: برای نخستین بار در منطقه اقدام به ایجاد یک مزرعه پایلوت گیاهان دارویی شامل گل محمدی و زرشک در سطح 2 هزار مترمربع با اعتبار 300 میلیون ریال می شود.
شهرستان سردشت با جمعیت 120 هزار نفر در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با اقلیم کردستان عراق قرار گرفته است.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
7562/3093**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.