شهریار نوبخت روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مسابقات در سه بخش اپه، سابر و فلوره از روز یکشنبه 12 شهریور سال جاری به مدت 2 روز با حضور بیش از 458 شمشیر باز از استان های آذربایجان غربی، گیلان، مرکزی، اردبیل، زنجان و آذربایجان شرقی در رده سنی نوجوانان در سالن سه هزار نفری شهیدان آهندوست ارومیه برگزار شد.
وی ادامه داد: در این رقابت ها پس از آذربایجان غربی، تیم گیلان مقام دوم و تیم های آذربایجان شرقی و اردبیل مقام سوم مشترک اسلحه سابر را کسب کردند.
وی با اشاره به نتایج اسلحه فلوره و اپه نیز اظهار کرد: تیم های اردبیل، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی در اسلحه فلوره به ترتیب مقام های اول تا سوم را از آن خود کردند و تیم های اردبیل، آذربایجان غربی و مرکزی رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.
دبیر هیات شمشیربازی آذربایجان غربی با اشاره به نتایج انفرادی هر بخش نیز گفت: سهند حبیب الهی از آذربایجان شرقی، امیر جباری از آذربایجان غربی و عرفان شیرخ رحمانی از اردبیل جایگاه های اول تا سوم اسلحه فلوره را به دست آوردند.
نوبخت اظهار کرد: فرزین خلیل و امین خیردوست از آذربایجان غربی و محمد رضا نونهال از اردبیل رتبه های اول تا سوم اسلحه سابر را کسب کردند.
وی ادامه داد: در بخش اسلحه اپه نیز آرا کریمی از آذربایجان غربی، نیما خانکیشی از اردبیل و یاسین نوری از آذربایجان غربی رتبه های اول تا سوم را به دست آوردند.
به گزارش ایرنا این مسابقات در بخش اقایان در روز نخست با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد و بخش بانوان نیز روز دوشنبه 13 شهریور سال جاری برگزار می شود.
هیات شمشیربازی یکی از هیات های فعال و موفق آذربایجان غربی است که با تاسیس خانه شمشیربازی در محل ورزشگاه تختی ارومیه فعالیت چشمگیری در راستای جذب و تربیت علاقه مندان این رشته دارد.
این هیات فعالیت خود را از سال 82 در استان آغاز کرده و حضور قهرمانانی همچون طاهر عاشوری، حجت حکیمیان، سکینه نوری، الهه قهرمانی، رضا محمودپور و علی رمضانی در ترکیب تیم های ملی و کسب مدال های متعدد کشوری، بین المللی و آسیایی از موفقیت های ورزشکاران ملی پوش این هیات نوپا است.
8135 / 2093 **خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.