کیومرث پور ایراندوست عصر روز پنجشنبه در نشست صمیمی با روسای هیات های ورزشی آذربایجان غربی افزود: از این تعداد 26 هزار و 100 ورزشکار بانو و 64 هزار و 12 ورزشکار آقا هستند.
وی با اشاره به فعالیت 49 هیات ورزشی در استان، ادامه داد: 654 هیات ورزشی شهرستانی زیر نظر هیات های استانی فعالیت می کنند که در ارزیابی سال 1395 حدود 39 هیات ورزشی استان از جمله کاراته، بوکس، اسکیت، والیبال، شمشیربازی و وزنه برداری رتبه های اول تا دهم کشوری را به خود اختصاص دادند.
وی اظهار کرد: مکان های ورزشی مناسبی برای ورزشکاران در آذربایجان غربی اختصاص داده شده است به طوری که 641 مکان ورزشی و 706 باشگاه ورزشی در سطح استان مشغول ارائه خدمت است.
معاون ورزشی مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی بیان کرد: در راستای حمایت از ورزش استان و ترویج روحیه ورزشکاری در بین ورزشکاران توانستیم 812 همایش و جشنواره را در سال گذشته برگزار کنیم و در سال جاری نیز تاکنون مسابقات بین المللی و اردوهای تیم ملی کاراته، اسکواش، دوومیدانی، هاکی و ژیمناستیک را در استان برگزار کرده ایم.
به گفته پورایراندوست برگزاری جشنواره های بین المللی ورزش های والیبال و اسکواش حرفه ای در استان نیز از برنامه های مهم سال جاری است.
وی ادامه داد: آذربایجان غربی یکی از باسابقه ترین استان ها در اجرای ورزش است و وجود جام حسنلو سندیتی بر 3 هزار و 200 ساله بودن ورزش در آذربایجان غربی است.
وی افزود: اولین های ورزش های قهرمانی جهانی و کشور از آذربایجان غربی است و این نشان از قدرت و عظمت ورزشکاران این استان است.
به گزارش ایرنا نشست صمیمی روسای هیات های ورزشی آذربایجان غربی با معانت ورزش قهرمانی و حرفه ای وزرات ورزش و جوانان در سالن همایشهای استانداری برگزار شد که هیات های استان به بیان مشکلات و انتقادات خود پرداختند.
8135 / 2093 **خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.