به گزارش خبرنگار ایرنا، سید علی آقازاده عصر پنجشنبه در دیدار با اعضای هیات های ورزشی شهرستان بوکان، افزود: با هدف توسعه فضا و سرانه ورزشی در سطح کشور این 18 ورزشگاه با اعتباری بالغ بر 20 هزار میلیارد ریال اعتبار افتتاح شد.
وی با بیان اینکه محرومیت های ورزشی در سطح کشور بسیار عمیق است، اظهار کرد: برای جبران این محرومیت ها در برنامه ششم توسعه، اعتبارات خاصی به ورزش اختصاص یافته به طوری که اعتبارات امسال نسبت به سال گذشته چهار برابر افزایش پیدا کرده است.
آقازاده ادامه داد: میزان اعتبارات در نظر گرفته شده در دولت تدبیر و امید نسبت به سال های گذشته هشت برابر افزایش یافته است.

**شهرستان بوکان بالاترین تعداد رای را به دکتر روحانی داشت**
معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان کشور در خصوص میزان مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: بالاترین میزان مشارکت و رای به آقای دکتر روحانی در سطح کشور مربوط به شهرستان بوکان است که این موضوع نشان از بینش سیاسی عمیق مردم این خطه است و رای بالا به دولت تدبیر و امید به آبروی دولت تبدیل شده است.
وی در این مراسم از طرف دولت از حضور مردم در انتخابات بخصوص جوانان تشکر کرد.
آقازاده اضافه کرد: برای کمک به هیات های ورزشی کمک های خوبی برای ورزش بوکان در نظر گرفته شده و اعتبارات آن در آینده نزدیک اختصاص داده می شود.
وی افزود: برای حمایت از ورزش بوکان به خصوص باشگاه ورزشی 'سردار' کمک خاصی در نظر گرفته شده تا بتوانیم از تیم فوتبال سردار حمایت مادی کرده باشیم.
معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان همچنین از اجرای فاز دوم استادیوم پنج هزار نفری و ایجاد جایگاه دوم در ورزشگاه بوکان در آینده نزدیک خبر داد و اظهار کرد: 2 تشک تاتامی، 2تشک کشتی و پنج قبضه تیر و کمان به شهرستان بوکان اختصاص یافته است.
** بوکان جزء محروم ترین شهرستان های استان از نظر فضاهای ورزشی است**
نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی گفت: ورزش در استان آذربایجان غربی از بی امکاناتی می نالد و ورزش بوکان بدترین و جزء محروم ترین شهرستان های استان به شمار می رود.
محمد قسیم عثمانی افزود: فضاهای ورزشی موجود در شهرستان بوکان کفاف ورزشکاران این شهرستان را نمی دهد و این عقب افتادگی شهرستان تاریخی است.
وی گفت: هیات های ورزشی شهرستان بوکان توان اعزام تیم به مسابقات را ندارند و این موضوع باعث شده که ورزش قهرمانی تضعیف شود.
فرماندار بوکان نیز در این مراسم با اشاره به کمبودهای و مشکلات ورزش شهرستان بوکان گفت: ساخت فاز دوم ورزشگاه خاتم الانبیاء، کمک به باشگاه و تیم فوتبال سردار، تعویض کفپوش سالن سه هزار نفری و تامین اعتبارات و کمک به والیبال شهرستان که بعد از فوتبال در جایگاه دوم ورزش بوکان قرار دارد از اولویت های ورزش بوکان است.
جمال خسروی ادامه داد: پرورش و استعداد یابی ژیمناستیک در این شهرستان که دارای استعداد خاص است لازم و ضروری است.
به گزارش ایرنا، در این مراسم هر یک از هیات های ورزشی شهرستان بوکان به بیان دیدگاه و مشکلات خود پرداختند.
در این سفر معاون ورزش و جوانان از ورزشگاه پنج هزار نفری و سالن سه هزار نفری میلاد نور بازدید و از نزدیک با مشکلات این فضاهای ورزشی بازدید کرد.
در شهرستان بوکان 40 هیات ورزشی فعال وجود دارد.
شهرستان بوکان با 251 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
7510/3093**خبرنگار: محمد ادیب**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.