کامیار داهیم روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: 71 دامپزشک، 67 بازرس گوشت و 34 ناظر ذبح شرعی در قالب 99 اکیپ نظارتی و بازرسی شرعی و بهداشتی دامپزشکی (28 اکیپ ثابت و 71 اکیپ سیار) در سطح استان آماده پذیرش دام های نذری و قربانی و نظارت بر ذبح آنها با رعایت اصول فنی، بهداشتی و شرعی به صورت رایگان است.
وی با اشاره به سودجویی برخی از کلاهبرداران در عید قربان و کشتار دام های مشکوک در میادین شهر، به شهروندان توصیه کرد تا دامهای قربانی خود را در کشتارگاه دامی شهرستان یا در محل های تعیین شده از طرف شهرداری ها و مشاوره با ماموران دامپزشکی ذبح کنند.
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی از برخورد اکیپ های سیار کنترل بهداشتی شبکه های دامپزشکی با عوامل کشتار دام و عرضه و فروش گوشت در خارج از مراکز عرضه مجاز (قصابی ها) در روز عید قربان خبر داد.
وی با اینکه شهروندان در صورت ذبح دام در منازل خود حتما از دستکش استفاده کرده و از تماس با گوشت و خون دام ذبح شده خودداری کنند، گفت: گوشت دام قربانی شده باید حداقل 24 ساعت بعد از ذبح در یخچال نگهداری و سپس مصرف شود.
به گزارش ایرنا، ساکنان این استان می توانند از طریق شماره تماس 1512 سوال های خود را از ستاد اجرایی نظارت بر ذبح دام های قربانی مستقر در اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی مطرح کرده و نسبت به اعزام اکیپ ذبح دام به محل درخواستی اقدام کنند.
3072/3214
** خبرنگار: شاهین سپهراد ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.