محمد آبی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: احیا این رشته ورزشی نیازمند راه اندازی سالن های ورزشی بوکس در تمامی شهرستان هاست اما در زمان حاضر این رشته از نظر تجهیزات و امکانات در حالت تاسف باری قرار دارد.
وی ادامه داد: اگر بتوانیم یک سالن مناسب برای شهرستان ارومیه فراهم کنیم، می توانیم علاقه مندان به این رشته ورزشی را در سطح جامعه جذب و تربیت کنیم.
وی اظهار کرد: با وجود این امکانات محدود بیش از یکهزار ورزشکار در این رشته ورزشی در استان فعالیت می کنند.
دبیر هیات بوکس آذربایجان غربی بیان کرد: سه مربی بین المللی و ستاره دار و همچنین چهار داور ملی به همراه یک داور بین المللی ستاره دار نیز در این استان وجود دارند که این نشان از علاقه ورزشکاران به این رشته ورزشی است.
وی ادامه داد: اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی مساعدت های زیادی برای تقویت این هیات در توان خود انجام داده است اما برای آنکه بتوانیم موتور محرکه این هیات را به حرکت در بیاوریم، نیازمند کمک مسئولان کشوری هستیم.
وی اضافه کرد: هیات بوکس آذربایجان غربی از رتبه 18 در سال 1391 به رتبه اول در سال 1394 رسیده، 10 نفر از ورزشکاران این هیات به اردوی تیم ملی دعوت شده و یک بازیکن به عضویت تیم ملی در آمده است.
وی با اشاره به برنامه ها و فعالیت های سال جاری این هیات، گفت: برگزاری مسابقات منطقه ای و بین المللی بوکس در خوی، مسابقات بین المللی در میاندوآب و مسابقات قهرمانی استان در بخش بزرگسالان در ارومیه از اهم برنامه های این هیات در سال جاری است.
وی ابراز امیدواری کرد تا فدراسیون بوکس کشور با برگزاری مسابقات کشوری بوکس در آبان سال جاری در ارومیه موافقت کند.
به گزارش ایرنا، سال 95 ورزشکاران بوکسور استان 6 مدال طلا، 2 مدال نقره و 5 مدال برنز را در مسابقات کشوری کسب کردند و هفت نفر از این ورزشکاران به تیم ملی دعوت شدند.
بوکس یا مشت‌زنی یکی از رشته‌های ورزش رزمی است که در آن 2 نفر با ضربه های مشت در 2 نوع آماتور و حرفه ای با یکدیگر مبارزه می‌کنند.
8135/ 3072
** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.