جواد آقازاده چهارشنبه شب در حاشیه افتتاح نمایشگاه بزرگ عرصه سلامت آذربایجان غربی در پارک ائللرباغی ارومیه افزود: با افتتاح این تخت های بیمارستانی، ضریب تخت های بیمارستانی در استان از 1.1 تخت به ازای هر یکهزار نفر به 1.4 تخت به ازای هر یکهزار نفر می رسد.
وی اضافه کرد: نهضت بیمارستان سازی در تمامی شهرستان های آذربایجان غربی آغاز شده و این از برکات دولت تدبیر و امید است.
وی اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید پس از طرح تحول سلامت انقلابی در استان صورت گرفت و شاخص های سلامت ما از وضعیت اسف بار سال های گذشته نجات یافت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با اشاره به اهتمام ویژه این دانشگاه به ساخت بیمارستان های جدید و نوسازی بیمارستان های موجود در شهر ارومیه بیان کرد: بیمارستان کوثر به یکی از دغدغه های اصلی مسئولان حوزه درمان و استاندار آذربایجان غربی تبدیل شده بود که با دستور مستقیم استاندار زمین سرای ورزشکاران به علوم پزشکی برای احداث بیمارستان زنان اختصاص یافت.
وی ادامه داد: عملیات اجرایی این طرح در 40 روز گذشته در ارومیه آغاز شده و پس از این مدت، 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
آقازاده گفت: در کنار بیمارستان مطهری نیز ساختمانی در دست احداث است که با راه اندازی این 2 بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی مجزا، مشکل زیرساختی درمان بیماری های زنان و اطفال رفع می شود.
وی از توسعه 18 هزار و 500 مترمربعی بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه خبر داد و افزود: این بیمارستان فضای بسیار کمی برای ارائه خدمات درمانی داشت و ساختمان جدید این بیمارستان شامل اورژانس و برخی درمانگاه های تخصصی تا آخر شهریور ماه جاری افتتاح می شود.
وی اضافه کرد: پروژه بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه 9 ماه پیش شروع شده و 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی با بیان اینکه با اتمام ساخت آزمایشگاه مرجع، آزمایشگاه داخل بیمارستان به ساختمان جدید انتقال می یابد، اظهار کرد: با اتمام این طرح بسیاری از مشکلات بخش سلامت استان در حوزه آزمایشگاهی رفع می شود.
به گزارش ایرنا، درنمایشگاه بزرگ عرصه سلامت آذربایجان غربی بخشی از توانمندی های واحد های مختلف دانشگاه علوم پزشکی به نمایش گذاشته شده است.
این نمایشگاه از ساعت 18 تا 23 شب به مدت سه روز تا شنبه هفته آینده برای بازدید علاقمندان دایر است.
یکی از شعارهای دولت تدبیر و امید قبل از روی کار آمدن، کاهش هزینه های درمان مردم بود، دولت یازدهم به طور جدی در صدد تحقق این شعار برآمد و در این راستا نسبت به اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور اقدام کرد.
طرح تحول نظام سلامت که از نیمه اردیبهشت ماه سال 1393 آغاز شده، طرح مهم و بزرگی است که دولت تدبیر و امید با هدف بهبود وضعیت بهداشت و درمان در کشور به اجرا در آورد.
این طرح با هدف ارتقای کیفی و کمی خدمات درمانی، دسترسی عادلانه مردم به خدمات بهداشتی درمانی به ویژه در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، کاهش پرداخت هزینه های درمانی از جیب مردم و در نهایت توسعه، جذب و ماندگاری پزشک متخصص در سراسر کشور به اجرا درآمد.
برنامه کاهش میزان پرداخت از جیب بیماران بستری، حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم، حضور پزشکان متخصص مقیم در بیمارستان ها، ارتقای کیفیت خدمات ویزیت در بیمارستان ها، ارتقای کیفیت هتلینگ در بیمارستان های تابعه ، ترویح زایمان طبیعی و حمایت مالی از بیماران صعب العلاج و خاص نیازمند، هفت برنامه اصلی در طرح تحول نظام سلامت است.
طرح تحول سلامت تلاش دولت برای کاهش بار مالی مردم و بیمارانی بود که علاوه بر درد جسمانی باید برای پرداخت هزینه های درمان راه علاجی پیدا می کردند، اما با اجرای این طرح، دغدغه های مردم و خانواده ها در بخش درمان کاهش یافت.
این طرح، با کاهش هزینه های درمانی از جیب مردم و دسترسی آسان آنان به درمان، توانست رضایتمندی مردمی را جلب کند و یکی از مهم ترین دستاوردها در دولت تدبیر و امید است.
آذربایجان غربی یکی از استان های محروم کشور در دستیابی به شاخص های سلامت بود که با رویکارآمدن دولت تدبیر و امید و اجرای طرح تحول سلامت شاخص های بهداشت و درمان آن دچار تغییرات بزرگی شده و اکنون در تمامی شهرستان های 17 گانه آن بیمارستان و کلینیک های تخصصی ساخته شده یا در دست احداث است.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.